Publicerat December 18, 201411 yr Okej nu blir det kanske många frågor på en gång men man måste ju inte svara på allt Jag har rätt bra koll på hur ett eftersök på älg med ställande hund kan gå till, det har jag sett åtskilliga. Men övriga vilt då? Gris anar jag att det kan påminna om älg. Men går det att genomföra med en hund som inte ställer eller blir det bara en väääldigt lång promenad? Hur funkar det med rådjur/dov/kron? Ett alternativ är ju naturligtvis att ha en skarp hund som kan dra ner och hålla alternativ avfånga. Men det är väl knappast aktuellt om man kör eftersök med tax/basset/drever. Hur gör man då om djuret inte stannar? Har sett en variant där det spårades med drever men djuret stöttes hela tiden framåt så hunden släpptes i hopp om att djuret skulle bukta tillbaka. Det var också vad som hände, slutet gott. Är det den metod som går att tillämpa eller finns det fler alternativ?