Publicerat Oktober 21, 200619 yr troligtvis en smålandsstövare och en labbe, men kan även vara en tjt och en korsning
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Det är inte en tysk, det är ganska lätt att känna igen en terrier på öronen
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Den till vänster tror jag är en Slovensky Kopov och den ljusa är lite för grov för att vara en stövare åtminstone på bilden, den har ett ganska grovt huvud som för tankarna till labbe men hårlaget stämmer inte på hundens sida, kan ju vara någon inhemsk ras, slår till med en polinski labradiski :
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Den lilla svarta är en Smålandsstövare och den andra är en Ryskstövare ;D Kommer med bättre bilder på bägge senare.
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Den lilla svarta är en Smålandsstövare och den andra är en Ryskstövare ;DKommer med bättre bilder på bägge senare. Så flink jeg var ;D Hvor fornøyd er du med den Russiske støveren ?
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Den lilla svarta är en Smålandsstövare och den andra är en Ryskstövare ;DKommer med bättre bilder på bägge senare. Yesss ! så rätt man hade.... ;D
Publicerat Oktober 23, 200619 yr han driver hare mest,har haft två rävdrev en räv gick i gryt efter 40min å den andra tappade han bort.han har ett riktigt bra jaktintresse men det är som att han har nåt i nosen,nu i år har han tagit upp hare nästan alltid när vi är i skogen men tappar bort efter ca15-20min.han stannar och söker men hittar sällan igen haren.ger han just en noskvalsterkur så vi får se.skulle va roligt å släppa honom med en hund som driver räv.
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Stopp o belägg här nu 8) Var det inte HPDA Janne som startade denna tråd? Hur kan mårdfångaren ha så säkra bevis om detta,min käre Watson..? Är ni far och son eller?
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Författare Ryssen är Aris hund och vi är inte släkt. Men jagar tillsammans en del. Smålandsstövaren är min.
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Ryssen är Aris hund och vi är inte släkt.Men jagar tillsammans en del. Smålandsstövaren är min. Aha