Publicerat December 20, 201411 yr Som rubriken lyder så funderar jag över värdet på en Aya, Vet inte modell.Den är iaf en kal 16 SBS. Och troligen från 60talet(min teori), inte avlossat ett endaste skott med den.Mina kusiners farbror bytte till sig den mot en bil som en vapenhandlare ville ha. Ska kolla om jag kan få fram åldern å modell.Kanske även någon bild på den.
Publicerat December 20, 201411 yr Författare Skicket är garanterat som ny! Som sagt inte ett skott avlossat.Men om än det är det billigaste av alla modeller?Ska kolla om jag får fram det i morgon när mannen är vaken.
Publicerat December 20, 201411 yr Författare Pratat med min kusin nu. Gubben som äger den är 89år å bor på hem. Han hade inte en aning om att han äger en bössa.Men till slut så kom minnet.Han har inga papper kvar, problem vid köp?EN förklaring för er: Bössan har förvarats i min fars föräldrahem sedan bytet. Jag å mina kusiner har pratat länge om att jag ska köpa den men bara löst. J-O som en kusin heter har pratat med honom i höst men totalt glömt att prata med mig om det.Jag fick då tilllåtelse att kolla upp den i morgon så då ska jag fota av den å ta serienr så det blir möjligt att få fram data om den..
Publicerat December 20, 201411 yr Har han haft licens så beställer ni bara en dublettlicens först innan du söker. Saknar vapnet papper helt har ni problem. /Mike
Publicerat December 20, 201411 yr Nä, skriv att originalet förekommit och p-nummer på gubben som säljare så fixar polisen det. T
Publicerat December 20, 201411 yr Författare Han har så klart licens på den!!Men när vi lika har uppe frågan om krångel så har far min en sexånhalva som vapennr saknas. Hur f-n gör jag då dagen kommer å jag ska ärva den. Detstår nr saknas på licensen då det är ett snyggt specialbygge från sent 60tal.
Publicerat December 20, 201411 yr Skitenkelt. orginallicensen medföljer ansökan,har polisen synpunkter så hör dom av sig. /Mike
Publicerat December 20, 201411 yr Skitenkelt. orginallicensen medföljer ansökan,har polisen synpunkter så hör dom av sig. /Mike Det har de garanterat - du får förmodligen gravera in SE-numret, det brukar man kräva. /T
Publicerat December 21, 201411 yr Åker värdet ner pga kalibern? Inte världens lättaste bössa att köpa puppor till :/
Publicerat December 21, 201411 yr Allt styrs av efterfrågan och helt klart har den en större publik med kaliber 12 eller 20, och de flesta hagelvapen jag har sett i kaliber 16 har haft ett avsevärt lägre pris, men nu var det flera år sedan jag tittade runt och analyserade priser.
Publicerat December 21, 201411 yr Åker värdet ner pga kalibern? Inte världens lättaste bössa att köpa puppor till :/ Ja - om det är en "slaskig modell", då är den krasst sett osäljbar. Nej - inte om det är en No1, No2, 53 eller 56. Då är det ganska liten skillnad i priset. /T
Publicerat December 21, 201411 yr Hur i helvete gjorde man när man la upp bilder här. Enklast är om man laddar upp bilden på en extern bildtjänst typ imgur eller liknande och sen länkar in bilden här. Då slipper vi belasta filservern med bilder som kanske inte behöver sparas för all evighet... Är det en bild man vill skall kunna ligga kvar i forumet i all evighet så laddar man först upp bilden i sitt galleri och sen länkar man till bilden.
Publicerat December 21, 201411 yr Författare Hoppas att ni kommer åt bilderna. Skicket var Beggad!! Har nog fått en del stryk trots att den aldrig skjutits med.ladda-upp.se/galleri/rogga71/
Publicerat December 21, 201411 yr Hoppas att ni kommer åt bilderna. Skicket var Beggad!! Har nog fått en del stryk trots att den aldrig skjutits med. ladda-upp.se/galleri/rogga71/ www.ladda-upp.se/galleri/rogga71/ En Iberia ser det ur som - värdet ligger runt 250-350kr. /T