Publicerat December 23, 201411 yr Jag har en Remington 7400 som har skjutit riktigt bra en 5 krona på 80m. Men efter lite strul med det gamla siktet så har jag nu bytt till ett helt nytt Bushnell Elit 6500. Vid inskjutingen så har jag hittat detta fel. Första skottet går ca 3 cm under mitt punkten övriga skott jag skjuter går ca 10 cm över mittpunkten. Jag skruvade av siktet och kontrollerad att alla skruvar satt bra och det gjorde dom jag monterade tillbaka siktet och drog fast allt riktigt hårt. Jag hittade även en bult som fäster stocken i lådan den kunde jag skruva ca ett varv och nu sitter den benhårt. Nu går den bättre men det första skottet tar ca 3 cm lågt dom övriga 3 cm högt. Nån som har haft något liknande problem eller är det bara att lämna in den till en smed?
Publicerat December 23, 201411 yr Hm...känner igen detta! kompisen hade några sådana och om jag inte minns fel så var det nåt med skruven som håller förstocken. mvh christer