Publicerat December 24, 201411 yr Jag har ev fått tag på en Stalon Whisper Magnum till min 308w.Vad kan jag förvänta mig i dämpning och rekylreducering?
Publicerat December 24, 201411 yr Författare Hur vill du få det förklarat för dig? Är det en bra tub? Hållfasthet osv, Och dämpning..
Publicerat December 25, 201411 yr Hej, Jag har en Stalon Compact på min 6,5*55 och den smäller och sparkar ungefär som en 222 med dämparen på, och då är det en betydligt mindre dämpare än Magnum. Har en magnum till min 9,3*62, smäller mycket mindre än min 6,5 utan dämpare och rekylen är ungefär som 308 utan dämpare, subjektivt upplevt Tror du kommer att bli mycket nöjd med en Magnum dämpare på din 308. Skall tilläggas att jag är lite kinkig med smällen, men även lite med rekylen. Tycker Stalon dämparna är bra och lätta. Med en Magnum dämpare på din 308 bör du kunna skjuta hyfsat med skott innan den blir för varm, dock kan en neoprenskydd vara bra för mirage när man skjuter på bana. Fredrik