Publicerat December 25, 201411 yr Bytte ledbult på en Husqvarna 310 idag. Det material jag kunde få fram just nu var en insexbult som svarvades till rätt dimension. Bössan blev iallafall tät. Men kommer det att fungera eller måste man ha tag på ett material med en annan hårdhet?
Publicerat December 25, 201411 yr borrstång tror jag man brukar använda, men beroende på vad det var för kvalite på skruven ifåga så borde det ju hålla var det en 8.8 eller 12.2?
Publicerat December 25, 201411 yr Gissar att Maxxxor menar kvaliten på bulten och då är 8,8 mjukare än 12,9 som brukar vara svarta istället för galva/försinkade. Sedan har jag ingen aning om vad som är lämpligt men en 12,9a känns funkis
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Men se goddag då!!?? Någon har tydligen varit inne i bössan och filat på avtryckarstången till högra pipan. Man kan se att den är kortare än den vänstra. Som det är nu så är det fångstången (blå pil) som först hakar i hanen. Trycker man upp den tar avtryckarstången (röd pil) över. Så för att skottet skall gå måste båda tryckas upp samtidigt. På vänster pipa fungerar det precis tvärtom. Och det är väl så det skall fungera?