Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundgubbe med ställande älghund sökes till nästa säsong

Featured Replies

Publicerat

Mitt ena jaktlag söker hundgubbe med ställande hund till nästa säsong. 

Arrende ink fällavgifter ca. 5000kr. (1+1) 

Kraven är följande: 

Hunden ska vara duktig.

Du ska vara trevlig och kunna vara med mån - fredag älgjaktsveckan i oktober + varannan helg efter det (boende går säkert att lösa). Samling strax innan det ljusnar dvs du ska inte vara morgon trött. 

Uteblir man för mycket får man ingen tilldelning av kött. Jaktlaget består av 7 personer. 

Du får komma och test jaga hos oss innan 31 januari och visa vad du och hunden går för.

Varg finns, men bara någon strövarg, ingen hund har heller blivit tagen i närheten. 

880ha ligger marken på. Här är platsen: 

post-14501-0-28058500-1419598627_thumb.j

PM för mer kontakt. 

Publicerat
  • Författare

Ingen som är intresserad? =) Än i år har vi skjutit en kviga, så har en kalv kvar.

Publicerat

Ingen som är intresserad? =) Än i år har vi skjutit en kviga, så har en kalv kvar.

Det var väl lite väl hårda krav, varannan helg resten av säsongen och hela premiären med en duktig hund som ska släppas i värsta vargområdet i landet, skulle inte åka dit om det så betalades, säkert trevligt och fin skog, men det är ohyran!

Publicerat

Premiärveckan hade vatt kul för mig som skåning men resten nää..

Publicerat
  • Författare

Det var väl lite väl hårda krav, varannan helg resten av säsongen och hela premiären med en duktig hund som ska släppas i värsta vargområdet i landet, skulle inte åka dit om det så betalades, säkert trevligt och fin skog, men det är ohyran!

Absolut har vi hårda krav, sen självklart kan det väl hända att man inte kan av förståeliga skäl. Men vi har tidigare haft hundgubbar som kommit på 1 av 3 jakter och resterande har vi haft stötande hund. Vilket inte lämpar sig så bra. 

Ang varg så är det ju tyvärr så att bor man i värmland/örebro län så är det något man får leva med. Dock har vi som sagt bara någon strö ibland och ingen inom någon mils radie runt oss som fått hund tagen. Har heller inga sjöar eller trafikerade vägar som man behöver vara orolig för, så hundarna är förmodligen minst lika säkra på våra marker som på någon annan mark. 

Publicerat
  • Författare

Tänkte även tillägga ang vägar m.m så har vi inga vägar där det passerar mer bilar än var 10onde minut. Vi har däremot en järnväg som det denna säsong kommit ett tåg medan vi jagat som gränsar till vår mark. 

Publicerat

Jag tycker tyvärr det blir lite för långt att åka till för återkommande jakt.

Kan tillägga att det är riktigt trevliga marker och ett trevligt jaktlag!

mvh/Urban

Publicerat

1+1 borde ni väl skjuta 1:a eller 2: dagen....  :sleep:

"Duktig" Jämte/Grå behöver 2500-5000ha.

Själv har jag en medioker jämttik på 5 år.(och en oinjagat jämttik på 8 mån) Rätt trång med rätt korta förföljanden. Jagar på 1000ha på hemma markerna. Lämnar inte fötterna om det är varg/björn i närheten.

Jagat 4 höstar. 10 på stånd/gångstånd + 5 då hon varit med/skenälgar. (Har eg kunnat skjuta det dubbla, men fel djur som stått eller sken älgar som jag valt att släppa.)

Brukar kunna vara "hyffsat" trevlig iaf.  :tongue:

7 man + en ny hundförare?

Kan ev tänka mig gästjakt oktober veckan + ev någon helg till om det går plussa på en eller två vardagar i anslutning(om det inte skjuts, för att vara värt resan.).

Inga köttanspråk isf. 8 på 1+1.... Blir väl inte mer än en stek och en påse färs/gubbe.