Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Få loss vildsvinsbetar

Featured Replies

Publicerat

Har skjutit en riktigt stor galt säkert +100 i slaktvikt. Men hur får man loss betarna från käken.

Ps. Bilder och text kommer senare under jakt!

Mats

Publicerat

Jag har pysslat lite med det där,mitt svar är bara utav mina egna erfarenheter,finns säkert bättre svar.

Kikar man på roten utav beten är den större än själva hålet den sitter i ,oavsett hur länge eller hur mycket man kokar.

Till yrket är jag tandtekniker så jag har mycket bra borrar o fräsar att leka med ;D

Jag brukar göra så här,jag kokar i sedvanlig ordning ,sen slipar jag på själva benet ett jack upp längs beten så att jag kan bända ur den. Dock bör varsamhet iaktagas så man inte sabbar beten ,men beten är betydligt hårdare än benet så det brukar gå bra.

Antar att du inte är tandtekniker och har lika bra prylar som jag har ,men en liten handslip/rondell kanske, med stor varsamhet så fixar du det säkert

ps,lite off :D Jag har jagat en hel del vårtsvin i Afrika,där minsann kan man dra ur betarna ur hålet hur lätt som helst,dock verkar våra vildsvin vara bedydligt tjurigare även efter dom dött 8)

Publicerat
  • Författare

Fick loss dom! 25 cm långa!

Mats

Publicerat

Grattis till de fina betarna :D

Publicerat

Wow! Grattis!!! Det är rätt stora betar!

Mvh!

• 4 weeks later...
Publicerat

Grymma. ;D

Bilder? ??? ???

• 4 weeks later...
Publicerat
Jag har pysslat lite med det där,mitt svar är bara utav mina egna erfarenheter,finns säkert bättre svar.

Kikar man på roten utav beten är den större än själva hålet den sitter i ,oavsett hur länge eller hur mycket man kokar.

Till yrket är jag tandtekniker så jag har mycket bra borrar o fräsar att leka med ;D

Jag brukar göra så här,jag kokar i sedvanlig ordning ,sen slipar jag på själva benet ett jack upp längs beten så att jag kan bända ur den. Dock bör varsamhet iaktagas så man inte sabbar beten ,men beten är betydligt hårdare än benet så det brukar gå bra.

Antar att du inte är tandtekniker och har lika bra prylar som jag har ,men en liten handslip/rondell kanske, med stor varsamhet så fixar du det säkert

ps,lite off :D Jag har jagat en hel del vårtsvin i Afrika,där minsann kan man dra ur betarna ur hålet hur lätt som helst,dock verkar våra vildsvin vara bedydligt tjurigare även efter dom dött 8)

Hoppas du byter verktyg när du jobbar!!  :o

;D ;D

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Vad tror ni dessa klarar för medalj!

post-647-1170695116_thumb.jpg

Publicerat

Grattis till den galten och dom fina betarna. :D Nu vet man hur dom ska se ut. :D

Publicerat

jag tog med betarna till höger till tullgarn o hörde mig för om de höll medaljklass, de är 21 cm långa.

dom höll ej medaljklass... omkretsen på betarna avgör tydligen en hel del...

mvh johan

post-907-1170698298_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat
:o...25cm.... upps!... vill osså skjuta en så stor!... avis >:(..... ;) ;D,,,,Grattis på dej!.. skit kul!..