Publicerat Oktober 22, 200619 yr Tjenare... Efter att ha jagat älg i regn ett par dagar ville jag skruva isär min pang för att kunna torka av den lite bättre. Främre stockskruven sitter helt fast och jag känner att jag verkligen når gränsen för vad godset klarar när jag försöker skruva upp den... Några tips?
Publicerat Oktober 22, 200619 yr prova med riktig krypspray, alt 5-56 eller annat lite sämre om det finns tillgängligt, knacka lätt på skruven och försök igen
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Författare Krypspray? Vad är det, vilka märken rekommenderas, och var får jag tag på dessa?
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Slagmejsel med ett bits som passar perfekt måste göra susen. / Janne
Publicerat Oktober 22, 200619 yr Krypspray? Vad är det, vilka märken rekommenderas, och var får jag tag på dessa? känner inte till några märken men de brukar finnas i bildelsbutiker, de brukar heta krypspray, annars finns det ju 5-56 och WD40, som inte är riktigt lika bra men funkar till det mesta, det ska i alla fall vara olja som löser skit och rost, prova med vapenolja om inte annat.
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Jaga endast med rostfria vapen, alternativt fetta samt olja in ordentligt inför och efter varje jakt...
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Författare Jomen, men nu var det ju inte förebyggande åtgärder jag efterfrågade... > Hur som helst, den är ute nu. Ett bad med 5-56, en skruvmejselbits och ett lättare hamarslag gjorde susen, följt av ett kort spärrskaft med 95 kg HerrBerg som tyngd i vertikal riktning. Herregud vad glad jag är över att ha QR-fästen för ett kikarmontage skulle jag INTE lita på efter den övningen...