Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutmål

Featured Replies

Publicerat

Jag har fått köpa en bit mark där det finns en åker ( igenvuxet gammalt bös ) som är 640x900meter där jag tänkte anlägga en skjutbana. Undrar därför om ni har förslag på trevliga skjutmål som klarar klass 1 och är i någon slags stål.

Tar tacksamt emot tips

Publicerat

Anlägger du fasta mål så krävs det tillstånd i enlighet med en skjutbana. Nyttjar du den sporadiskt för övningsskytte är det en annan femma! Sök på forumet finns ofantligt mycket skrivet.

Publicerat

Spontant skulle jag vilja börja med kulfång, dvs att man kör upp ett par fina höga vallar av, valfritt material, dynga, skit eller något annat som har en rimlig stoppverkan på kulor som far iväg, är marken garanterat mycket större än det gamla gärdet så kan det räcka men annars så måste man ha ett mer påtaglig kulfång.

Förslaget med skit mm är avsiktligt då det är material som man får lägga på en åker utan frågor och det utgör inte uppenbart en anlagd skjutbana.

Mål och hållare är bra mycket enklare, Backwoods steve eller vad han nu har för nick här inne har plåt och skär efter beställning. /Christian 

• 1 month later...
Publicerat

Djur siluetter i skala 1:2 i Armox 500 plåt kanske kan vara nå för dig då :) eller rent av fyrkanter