Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Billiga snöskor typ Jula/XXL

Featured Replies

Publicerat

Ska iväg om en vecka till den årliga toppfågeljakten norrut. Grejen är att enligt långtidsprognosen kommer tempen ligga runt 0 och pendla mellan -2 och +5. Det är mycket snö där nu. Annars åker jag alltid skidor men för två år sedan va jag med om tö väder när jag hade skidor och det gör jag fanken aldrig om igen. Så nu funderar jag på att köpa snöskor att ha som reserv. Frågan är, funkar tex Julas/xxl snöskor för 500 hundringen till toppfågeljakt i två dagar en gång om året eller är de helt värdelösa? Jag förstår att det måste va nån skillnad på grejer som kostar 499kr och 3000kr men nu gäller det kortare strapatser ett fåtal gånger per år.  

Med vänlig hälsning

Publicerat

Tillverka egna..det är fräckt...finns massa videos på youtube att se hur man gör..

Publicerat

Vart ska du? Jag åker på söndag till Storuman men har inte superpejl på snön???

Har oxå haft funderingar på ett par slika...

/M

Publicerat
  • Författare

Tillverka egna..det är fräckt...finns massa videos på youtube att se hur man gör..

Ja farsan har gjort ett par men det har jag inte tid med nu inte ;)

Publicerat
  • Författare

Vart ska du? Jag åker på söndag till Storuman men har inte superpejl på snön???

Har oxå haft funderingar på ett par slika...

/M

Jasså ända upp dit, kul! vi far till gävleborg. Snö och grader verkar variera ganska mycket beroende på vart man åker.

Publicerat

Jasså ända upp dit, kul! vi far till gävleborg. Snö och grader verkar variera ganska mycket beroende på vart man åker.

Ja, det verkade inte va speciellt mycket innan jul. Och nu blir det först tö å sen minus vilket bör betyda en trevlig skare :) men vi får se. Tre gubbar, inga tanter, inga ungar å nästan inge solljus. Det är tur det finns sprit ;)

Btw så är det din gamla sexåenhalva som ska göra jobbet :)

/M

Publicerat

Jag hade ett par från Jula. Sprack efter mindre än en timme.... Kan säga att det blev inte kul resten av dagen...

Publicerat
  • Författare

Haha samma här! Men vi ska bo i koja utan el, toa o vatten denna gång så jag uppskattar om det inte blir för kallt. Va roligt att du har den kvar. Kan sakna den ibland, den är som en lättare varmint perfekt vikt för toppfågeljakt. Jag ska kånka runt på en 1900 sporter :/

Publicerat
  • Författare

Jag hade ett par från Jula. Sprack efter mindre än en timme.... Kan säga att det blev inte kul resten av dagen...

Va! Sprack alu-ramen? Ja i så fall skiter jag i det, sånt mög är bara irriterande.

Publicerat

Haha samma här! Men vi ska bo i koja utan el, toa o vatten denna gång så jag uppskattar om det inte blir för kallt. Va roligt att du har den kvar. Kan sakna den ibland, den är som en lättare varmint perfekt vikt för toppfågeljakt. Jag ska kånka runt på en 1900 sporter :/

Samma här. Utedass, ingen el och kallkälla...

...du lär ju känna lukten när vi kör förbi på hemvägen :D

Den är kvar. Den skjuter helt enkelt för tätt för att få åka. Jag har haft den såld men hittade rost i pipan så jag drog tillbaka försäljningen. Lämnade iväg den till en smed som gjorde gu vet vad men den skjuter tätt och är, tack gode gud, min fortfarande :)

/M

Publicerat

Har ett par från Jula. Funkat utan problem..

Publicerat

Inte aluminium som sprack. Det var plast runt "leden" i bindningen.

Publicerat

Toppjakt och snöskor är sällan lyckat finns inget före som får mig att välja bort skidor!

Trots att jag hade en tung dag igår då vädret slog om med regn på kallsnön........