Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro 320 el. Alpha 100

Featured Replies

Publicerat

Ska köpa min första hund gps och har dålig koll och erfarenhet om dom,vilka för och nackdelar?

Har ingen egen hund så det är bara handenheten jag är ute efter.

Dom flesta i jaktlaget använder Astro 220 och nån 320.

Det jag ska använda den till är,dels vill älgjakten för att hålla koll på lagets jakthundar och sen till fågeljakten där jag vill kunna hålla koll på gränser mm.

Har haft en Garmin Oregon 550 innan och gillade inte touchskärmen på den.

Andrahands marknaden verkar ju vara riktigt bra för säljaren av gps då priserna på begagnad 220 verkar ligga på mellan 2000-2500...så begagnat utesluter jag.

Så är det nån mening att satsa lite extra slantar på Alphan eller ska jag följa magkänslan och gå på Astron?

Publicerat

Alphan läser väl inte DC30/40/50 halsband...och det verkar ju vara övervägande i ditt jaktlag. Och 220 läser inte DC50. Därför hade jag valt 320.

Publicerat

Tveklöst 320

Publicerat

320 ställde frågan själv för ett tag sen och är du i skogen så är 320 bättre och användarvänligare, sen drivs 320 av AA batterier, medans Alpha har ett uppladdningsbart eget batteri.

Publicerat
  • Författare

Tack för alla svar! Då blir det en 320:-)

Blir lite nya grejer att sätta sej in i,kartan tex...antar att det är Prime kartan som gäller då? Har som bara haft friluftskartan innan och dom köper man ju klara i färdiga uppdelade regioner. Såg att det va lite annorlund om man skulle ha Prime...fanns tydligen olika priser och storlekar man kunde köpa....kommer nog fler frågor framöver känns det som:-)

Publicerat

Prime är ju fint...

(...eller nån billig med gränser du hittar på Blocket) ;-)

Publicerat
  • Författare

Astro 320 beställd och kommer förhoppningsvis innan helgen:-)

Beställde en 15*15 Primekarta och har försökt läsa på om den men har några frågetecken som behöver rätas ut.

Fråga: Har inte bestämt än om jag ska ladda ner eller ta kartan på minneskort.

Har i dagsläget två ev tre olika marker som ligger inom ett avstånd på ca 12-14 mil ifrån varandra.

Ser egentligen inget problem idag att ha kanske 3 olika minneskort och skifta beroende på vart jag ska jaga, MEN....hade kanske varit smidigt i alla fall att ha alla kartor på ett ställe,antar att det bara går att ladda ner till enhetens internminne och låsa den till en enhet? Vad händer tex om enheten går sönder och måste nollställas? Eller om jag säljer den om X antal år....måste man köpa nya kartor eller och börja om från början?....ja blir lite frågetecken som jag inte lyckats hitta några svar på än,hoppas ni med erfarenhet kan hjälpa mej med!

Publicerat
  • Författare

Ingen som vet?

Publicerat

Jag har friluftskartan i botten och en fastighetskarta på minneskortet. På detta sättet har jag gränser med när jag jagar runt hemmamarkerna och slipper byta minneskort osv. Sen har jag även lagt friluftskartan på datorn så jag kan köra basecamp.

Publicerat

Jag har 3 olika kartor och alla ligger direkt på enheten. Inget minneskort.

Jag köpte även prime-kartan och tog en backup och la in på datorn. Men för att lägga in backupen på astron så måste du låsa upp den först, vilket görs med ett litet program.

Publicerat

Är det någon som vet vad det är för skillnad på de där olika halsbanden? Och på Rino som tydligen har sin egen kod... Och hur kommer drt sig att ingen kines kmäckt koderna och gjort en handenhet som löser alla halsbanden?

Publicerat

En fråga? Dem som Netto jakt säljer är de svenska halsband och handenheter?

S.

Publicerat
  • Författare

Fick min Astro 320 idag! Men jag hade glömt hur otroligt odetaljerad den förinstallerad kartan är. Går ju inte att använda gps till annat än tillsammans med Primekartan över jaktmarken,tex om man vill ta en fjälltur eller geocacha eller nåt som ligger utanför jaktområdet blir ju helt meningslöst. Blir nog till att försöka få tag i nån billig friluftskarta på minneskort och ladda ner kartor över jaktområdena direkt till gps:ens internminne.

Nån som vet om nåt billigare alternativ till friluftskartan som funkar smidigt?...har aldrig testat nåt annat innan.

Publicerat
  • Författare

Har hört att det ska finnas en sida där man kan ladda ner kartor gratis till Garmin gps:er....alltså inget piratmaterial utan lagligt...nån som känner till nåt om det?