Publicerat Januari 3, 201511 yr Blir ju knepigt... Men som Ni ser är allt spegelvänt. Skruvarna skall vara på andra sidan utkastet är en regel son inte funkar på vänsterbössor. Rekylen slår ju mot mekanismen och många säger att det kommer gå åt helvete och att det bara är att knata tebax till affären. Andra säger att bara man drar ordentligt spelar det ingen roll. Jag har en duralyt och aimpoint pä en tikka t3 30-06 Har inte monterat själv, det fick handlaren göra... Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Ngn som har några tankar?? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201511 yr Ska bli intressant att följa, förstår inte problemet? Och vad jag verkligen inte förstår är varför man monterar baser på en Tikka när det finns frästa spår direkt i lådan? Bara en extra felkälla.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Jag gjorde så, funkade visserligen men träffbilden vandrade. Ibland. Var väldigt skumt. Tog ett tag innan jag hittade felet.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Problemet är att rekylen tas upp av mekanismen, ja den lilla grejen man vrider på, tar upp rekylen och då vandrar träffbilderna. Baserna är för att få skottfast montage oavsett hur ofta man skiftar. Warne gör inte det och det sitter rätt i spåret Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Men jag knatar tebax till handlarn så får han rätta till det. Det bakre har redan försvagats så det får nog bytas Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201511 yr Märkligt, mina Warne QR har funkat perfekt i 5-6 år. Nyfiken på varför rekylen i QR baserna skulle tas upp annorlunda för att det är en vänsterbössa?
Publicerat Januari 4, 201511 yr Det tas inte upp annorlunda men Qr baser skall alltid sitta med vredet på vänster sida Dessutom skall Leupolds skruvar inte tokdras då de är ganska mjuka i godset vilket gör att skruven töjer sig och vid fel belastning brister.... Warne är ju en liksidig ring men Qr är olika fram och bak av "piggen" därav monteringsanvisningen
Publicerat Januari 4, 201511 yr Ok, tackar. En annan dum fråga? Varför funkar det inte med vredena på vänster sida på en vänster bössa då? I vägen för utkast?