Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leupold QR På Vänsterbössa

Featured Replies

Publicerat

Blir ju knepigt...

Men som Ni ser är allt spegelvänt. Skruvarna skall vara på andra sidan utkastet är en regel son inte funkar på vänsterbössor. Rekylen slår ju mot mekanismen och många säger att det kommer gå åt helvete och att det bara är att knata tebax till affären.

Andra säger att bara man drar ordentligt spelar det ingen roll.

Jag har en duralyt och aimpoint pä en tikka t3 30-06

Har inte monterat själv, det fick handlaren göra...bcd862be3d8f3b5c90b5c681e03539cf.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Ngn som har några tankar??

Publicerat

Ska bli intressant att följa, förstår inte problemet? Och vad jag verkligen inte förstår är varför man monterar baser på en Tikka när det finns frästa spår direkt i lådan? Bara en extra felkälla.

Publicerat

Sambon har de tvärt om på sin T3 i vänster.

S.

Publicerat

Jag gjorde så, funkade visserligen men träffbilden vandrade. Ibland. Var väldigt skumt. Tog ett tag innan jag hittade felet. :)

Publicerat
  • Författare

Problemet är att rekylen tas upp av mekanismen, ja den lilla grejen man vrider på, tar upp rekylen och då vandrar träffbilderna.

Baserna är för att få skottfast montage oavsett hur ofta man skiftar. Warne gör inte det och det sitter rätt i spåret

Publicerat
  • Författare

Men jag knatar tebax till handlarn så får han rätta till det. Det bakre har redan försvagats så det får nog bytas

Publicerat

Märkligt, mina Warne QR har funkat perfekt i 5-6 år. Nyfiken på varför rekylen i QR baserna skulle tas upp annorlunda för att det är en vänsterbössa? 

Publicerat

Det tas inte upp annorlunda men Qr baser skall alltid sitta med vredet på vänster sida

Dessutom skall Leupolds skruvar inte tokdras då de är ganska mjuka i godset vilket gör att skruven töjer sig och vid fel belastning brister....

Warne är ju en liksidig ring men Qr är olika fram och bak av "piggen" därav monteringsanvisningen

Publicerat

Ok, tackar. En annan dum fråga? Varför funkar det inte med vredena på vänster sida på en vänster bössa då? I vägen för utkast?