Publicerat Januari 3, 201511 yr Har börjat jaga med ett lag nu som använder 31or i olika årsmodeller och märken. Hur vet jag om köper en som går ihop med deras? Kan tänka att dem nya borde ha dem pilotfrekvenserna osv som deras gamla har? Hjälp mig
Publicerat Januari 3, 201511 yr Hej. Det är nog inga konstigheter med 31 apparaterna. Det är inga pilottoner på 31 vad jag känner till. Det är dom gamla apparaterna som inte har alla kanalerna som man får lista ut vilka dom motsvarar på dom "nya". Så du kan nog välja vilket märke du vill.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Författare Har du något bra alternativ? Vill gärna kunna koppla dem till mina peltor sport tac. Och hellst inte dem dyraste har läst om flera, som ju dyrare ju fler pilottoner. Men det kanske är feltryckt?
Publicerat Januari 3, 201511 yr Det blir lite knepigt att köra med pilottoner på dom gamla apparaterna då dom inga har. Man får köra på öppen kanal när dom är med antar jag. Använder Hunter med sladd till Peltor lurar. Har även Sundscope med slinga till Huntern. Har två av den nya modellen, men frugans har redan gett upp efter år . Bra räckvidd och bra ljud.
Publicerat Januari 3, 201511 yr Jag tipsar ju om Lafayette Micro 5. Hade en sån innan men har nu en Zodiac Easyhunt men är väl måttligt nöjd Enda anledningen till bytet var att jag backade över Micron med bilen /M
Publicerat Januari 3, 201511 yr Hej. Det är nog inga konstigheter med 31 apparaterna. Det är inga pilottoner på 31 vad jag känner till. Det är dom gamla apparaterna som inte har alla kanalerna som man får lista ut vilka dom motsvarar på dom "nya". Så du kan nog välja vilket märke du vill. Jodå, det finns pilottoner på 31 bandet också.
Publicerat Januari 13, 201511 yr Lafayette micro5 kan även jag varmt rekommendera.. Eftersom jag jagar med både 31a och 155 beroende på jaktlag så är det skönt att ha apparater som fungerar likadant och att man kan flytta tillbehören och batterierna emellan.