Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävåtel special

Featured Replies

Publicerat

Hej

Vi kan nte gräva en grop. bara asfalt. Hur sjutton göra åtel?

Vi funderar på en riktigt stor plastdunk, skära av ena sidan. Fylla med gott gott och vatten samt frysa skiten och ankra fast. sen strö lite bitar runt då å då. vad tror ni?

Publicerat

Asfalt?! :D Utanför ICA eller?

Publicerat

Annars lät det ju bra det där med att frysa och ankra fast.

Publicerat

Fyll en balja med gott åt räven och vatten frys ner det och så har du en stor åtel eller försök få tag i en ren eller liknande den flyttar inte räven på.

Publicerat
Hej

Vi funderar på en riktigt stor plastdunk, skära av ena sidan. Fylla med gott gott och vatten samt frysa skiten och ankra fast. sen strö lite bitar runt då å då. vad tror ni?

Där har du svaret.....

Publicerat

Jag har tagit för vana att slänga på lite hund eller kattmat varje dag, plus att jag försöker panga på en skata då & då som

får ligga kvar.

Som jag bor är det lugnt att åtla året runt, hmm ja ja frugan tycker inte om dofterna som kommer insvepande över verandan

ibland. :)

När det blir kallt är det bara att göra en fin isbuffe`.

Ett bra recept till åteln: Hundmat, kattmat (torrfoder) och slaktavfall  i en hink med vatten som du låter jäsa i ett par dagar, frys sedan hela härligheten.

Mvh Janne

Publicerat
  • Författare

industriomårde i anslutning till soptippen jagar vi på.

så ni tror det kan funka, kanon, då ska här testas  ;D

Publicerat

Var igår och tittade på åteln när nysnön kommit. Jodå räven hade varit där på natten medans man låg och sov  >:(

Våran åtel är nedgrävd i sågspån/jord i anslutning till ett nedlagt sågverk, är det bra som grundåtel? Tänkte att man slänger ut gobitar lite då och då nu när snön kommit så borde dom ju komma dit.

Publicerat
Ett bra recept till åteln: Hund, kattmat (torrfoder) och slaktavfall  i en hink med vatten som du låter jäsa i ett par dagar, frys sedan hela härligheten.

Mvh Janne

Va fan! har du hund i is bufén på rävåteln! ;):D

Publicerat
Va fan! har du hund i is bufén på rävåteln! ;):D

Man tager vad man haver. :D

Blev lite fel där men nu ska jag ändra det. ;D

/ Janne

Publicerat
Man tager vad man haver. :D

Blev lite fel där men nu ska jag ändra det. ;D

/ Janne

jo, det gör du rätt i, man vill ju inte att nån ska offra hund för å få bra fart på rävåteln ;)  :D :D :D

Publicerat
Hej

brukar slå fast hela rådjur med en träpåle igenom revbenen o ner i jorden och flå av lite här o där o öppna buken då kan inte räven dra iväg dom...

ja just, e eftersöks jägare på viltolyckor så det e påkörda å söndersprängda rådjur som läggs på åteln, bara så inga missuppfattningar uppstår.

får du tag på nå roadkill så kan du kanske ankra fast det på nått sätt( om du inte vill göra som engelskmannen i OUTSIDERS som käka upp dom, om du såg det programmet) ;) ;D, men använd inte järn, typ rör o dyl, tänkte slå fast rå med järnrör i backen men vart avrådd av andra jägare då de sa att räven kan skygga för järn, vet inte om det stämmer, vill ju inte riskera o skrämma iväg räven så jag har inte provat..

har funkat bra som grundåtel för mig...

brukar även tärna upp lever i sockerbitsformat och slänga ut som extra godis...

mvh johan