Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Regler i SJF's area - vänligen läs.

Featured Replies

Publicerat

Det verkar ha uppstått total anarki i SJF's area den sista tiden och vi får radera en hel del varje dag, och så skall det inte vara!

Tanken med den arean är att man skall kunna ställa en fråga till förbundet och som därefter svarar - vilket sen finns arkiverat. 

Då kan man först SÖKA i arean om frågan redan är ställd en gång, sedan kan man ställa frågan.

Av denna anledningen vill vi inte ha en massa svammel där - och framförallt inte några svar från icke-representanter eftersom detta blir lite som ett levande uppslagsverk.

Så, vänligen, sluta att svara i den arean. 

Publicerat
  • Författare

Vi hade annan färg förut men det blir dubbelt så mycket jobb att sköta förvaltningen på två templates, och risken är då att en eller annan bug slinker igenom.

Jag ersatte den lösningen med en popup som man alltid fick om man var inne i den arean men den senaste versionen av forumet kan man inte göra så i utan man får den bara när man går in i arean - inte om man kommer in till en tråd direkt.

Dessutom var det menlöst för det syntes inte för de som använder tapatalk och egentligen skall det inte vara så svårt att kolla vilken area man är i innan man svarar?

Jag skall försöka synliggöra att man är i en annan area men när det blir kan jag inte svara på.

Publicerat

Lås arean så att man får skicka frågan till en moderator som sedan lägger upp den!?

Glöm inte att lägga in informationen så det blir tydligt så snart man går in och vill skriva där (kanske en länk till vederbörande moderator).

Publicerat

Att inte låta inlägg från SVJFs-area dyka upp i "Senaste inlägg" skulle nog ta bort en stor del av de inläggen. Med tanke på att huvudsyftet är att frågeställaren ska få svar från en representant så behöver man egentligen inte se när någon postar något där. Om man är intresserad kan man istället gå in på tabben och läsa vad andra har frågat. Då vet man ju faktiskt att man är inne i den arean och förhoppningsvis vilka regler som gäller där.

Publicerat

Gillar inte Calles förslag.

Dels tappar man intressanta följdfrågor. (Som så länge de är tätt knutna till ämnet underlättar snarare än förvirrar sökning i efterhand)

Dels lär i alla fall jag mig en hel del på att läsa förbundets svar. Saker som jag inte ens visste att jag saknade kunskap kring, och därmed näppeligen hade letat efter...

Publicerat
  • Författare

Att låsa arean och låta en moderator lägga upp frågan är ingen bra lösning eftersom man då i princip kräver att någon skall sitta och vara beredd på att jobba - och det känns inte som någon bra lösning.

Plocka bort trådarna från senaste inlägg är också ingen bra lösning eftersom majoriteten använder den funktionen.

Ni får helt enkelt ha koll på vilken area ni postar i, vilket inte torde vara allt för jobbigt - eller? ;)

Publicerat

Det kan ju räcka med ett godkännande knapptryck från moderatorn!

Att det inte sker på minuten utan kanske tar ett par dagar får väl vara ok även om folk kan vara otåliga?

Visst framgår det att det är en jägarförbundstråd när man ser den , men inte så överdrivet tydligt.

Publicerat
  • Författare

På prov har jag nu aktiverat moderering på svar men det innebär att följdfrågor och liknande blir lidande.

Om drabbade moderatorer tycker det blir problematiskt så återgår vi till att ha det öppet - för det handlar i slutändan om en tjänst till ER, och en sökbar databas med svar på alla möjliga frågor som ni kan ställa till förbundet!

Det är ett samarbete som vi har byggt upp under många år och som är värd guld om du frågar mig.

Publicerat

Det enklaste är ju att folk tänker efter innan de svarar. ;)

Nu begär du väl alldeles för mycket av folk! :) Hur skulle det se ut..