Publicerat Januari 9, 201511 yr Beaglen spräckte en klo häromdagen, och veterinären plockade bort den idag. Jag fick väldigt luddiga och oklara besked om hur lång tid tills hunden kan arbeta igen, jag fick först höra 2 veckor men nästa person sa 6 månader... Är det någon här som vet hur lång frånvaro man kan räkna med? Visst är det nån här inne som är veterinär?
Publicerat Januari 9, 201511 yr Jag är inte veterinär men gjorde samma operation på laika blandningen och han fick vila 10dagar. När pulpan är täckt så är de bara rocka igen lite försiktigt
Publicerat Januari 10, 201511 yr Min jämttik spräckte yttersta klon vb ända in,hon läkte på en vecka. Sen var det inga problem i skogen. /Lars.
Publicerat Januari 10, 201511 yr Författare Tack för era svar! Jag är mycket mån om den här lilla krabaten, och jag vill inte chansa. Säsongen för henne är ju ändå snart slut eftersom hon inte är riktigt rådjursren. Hon är bara ett drygt år gammal, så det kommer ju många fler jaktsäsonger framöver. Rast och vila nu, sen blir det spårträning och rallylydnad om några veckor.
Publicerat Januari 10, 201511 yr Dags att skaffa en hund till? Tråkigt att stå handfallen när hunden behöver vila.. Trevlig helg! Cris
Publicerat Januari 10, 201511 yr Författare Absolut, jag vill sjukt gärna ha en hund till! En övertalningskampanj pågår sen ett halvår tillbaka... Jag försöker dessutom få sambon (som är mer av en spanielmänniska) att förstå att vår livskvalité skulle öka rejält med en norrbottensspets eller sån där liten rysk-europeisk laika. Vi är inte överens. Alls.
Publicerat Januari 10, 201511 yr Min förra slutade halta efter en vecka, promenadbar efter 12 dagar men inte hade jag släppt han i skogen för de.