Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bakkappa Browning

Featured Replies

Publicerat

Jag funderar att byta original plast bakkappan på browningen med nån av gummi... Min bakkappa gör ganska ont om jag skjuter mer än 100 skott typ.

Tänkte byta med den som kommer på nya 725 men frågorna är om den passar på direkten eller om den ska slippas, om den gör mindre ont och hur längden kan ändra anläggningen negativt...?

Som den här: http://www.ebay.co.uk/itm/370777442407?var=640071315535&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&fromMakeTrack=true

Den minsta verkar vara 13mm men kanske blir inte så stor skillnad ang rekylen så jag tänker att 20mm borde ändra nått. Min är ju ca bara 7mm.

Är det någon som har gjort vad jag tänker göra och kan ge lite tips?

post-15497-0-27131900-1420917125_thumb.j

post-15497-0-71841900-1420917128_thumb.j

Publicerat
  • Författare

Ingen idé? Kan det vara så att man tappar lite kindkontakt med en sån bakkappa? I filmen ser ut som att bössan sänks lite i skottet...kan tänka mig att man skjuter lite lågt med den tjocka bakkappan.

Publicerat

Ide? Nä, men sambanden är ganska enkla: förläng kolven och träffen sitter lägre, är kolven skränkt kommer den även att flytta lite åt samma håll som skränkningen.

Generellt sett så tycker man att det gör ont med en vanlig kolvkappa så ska man inte byta till en mjuk - man ska rätta till skjutställningen eller möjligen pitchen, vanligen båda. Sedan finns det de som helt enkelt tåler rekyl mindre bra än andra - då kan en mjukare kolvkappa göra underverk. Men man ska inte börja där för då kompenserar man en felaktig skjutställning vilket inte nyttar något till.

Att den ska passa direkt tvivlar jag starkt på - det blir nog till att slipa både i kappan och kolven.

/T

Publicerat
  • Författare

Aha då låter det som att det blir en hel del ändringar som jag inte vill ha...det är nog bättre att strunta i det då jag annars har mkt bra träffbilder och kolven passar mig som den är.

Tack för ditt svar!

Publicerat

Det finns sågar, man kan korta kolven motsvarande det man lägger till. Frågan är varför du vill ha den, eller anser att du behöver den.

T

Publicerat
  • Författare

Jag tänke bara att det blir mjukare med gummibakkappa istället för plast speciellt under sommaren när man skjuter bara med t-shirt, men jag vill inte ha några ändringar när det gäller anläggning.

Publicerat
  • Författare

Förresten kan det vara värt att ha en sån inflex 2 på ett vapen? Eller är de där "pachamyr" som gäller?