Publicerat Januari 12, 201511 yr Jag monterade kikarsiktet på CZ455 idag och anser att slutstycket tar lite under okuläret om jag inte håller det lite neråt när jag repeterar...med andra ord man ska vara lite försiktigt vid varje repetering vilket är ganska jobbigt tycker jag. Jag köpte warne ringarna från Racerback och det sägs att de ska passa för 22lr men det verkar att de är lite för låga. http://www.racerback.se/warne-qr-11mm-laxade-spar Är det någon som upplevde samma problem. Har svårt att hitta andra ringar och är tacksam för lite tips på ringar som passar bättre. Tacksam för svar!
Publicerat Januari 12, 201511 yr Författare Alltså du menar att det är helt okej om det är lite tajt där? Jag gillar ringarna och låg montage men kan vara synd att repa siktet...
Publicerat Januari 12, 201511 yr Författare Eller så kan jag försöka lägga några lager tejp på ringen under siktet och se om jag kan höja det lite..
Publicerat Januari 12, 201511 yr Eller så kan jag försöka lägga några lager tejp på ringen under siktet och se om jag kan höja det lite.. Det var det jag menade med shimsa, och det brukar blir enklast med att klippa ut två remsor ur en ölburk eller läskburk.
Publicerat Januari 12, 201511 yr Författare Det var det jag menade med shimsa, och det brukar blir enklast med att klippa ut två remsor ur en ölburk eller läskburk. Det gick kanon med två remsor av läskflaska. Annars bör man ha höga ringar och inte medium höga. Tack för tips pmt!