Publicerat Oktober 23, 200619 yr Har fått ärva en bössa med ett Weaversikte och weavermontage. Montaget är "flip"-model och skall bytas, liter inte riktigt på det. Vad brukar det vara för kvalitet på äldre (ca 15år) weaver? Variabelt 3-9. Kan det vara nåt att spara på?
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Min uppfattning är densamma dvs för jakt i dagsljus är Weaver ett bra alternativ, fullt jämförbar med en 15 år gammal Leupold.
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Weaver är ingen toppkikare med å andra sidan är de inte några skit kikare heller. Tycker att du ska behålla den o i sådant fall vid ett senare tillfälle satsa på en riktigt bra kikare.
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Är det weaver pivot mounts? Isf kan jag ta dom Varför ska du byta dom? Vad jag har hört så är dom pålitliga och väldigt snabba... Är själv sugen på ett par
Publicerat Oktober 23, 200619 yr är det något jag lärt mig så är det att man inte ska sälja någonting igentligen. man tror man har allt man har allt man behöver och så säljer man det som ligger och skräpar det som var så bra att ha att få en gång i tiden. en vecka senare har man bytt halva garderoben och man har fått ny mark att jaga på. då behöver ha sakerna tillbaks för att nu har dom blivit bra att ha igen. är inte så bra att formulera mig men jag tror en hel del känner igen sig ändå.
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Författare Är det weaver pivot mounts? Isf kan jag ta dom Varför ska du byta dom? Vad jag har hört så är dom pålitliga och väldigt snabba... Är själv sugen på ett par Exakt såna är det. Vet inte men det känns som att det kan bli svårt med den där riktiga precisionen med ett pivot mount? Men det är väl iof ganska enkelt att testa, bara ut på banan. Kan kanske vara bra nån gång om kikaren immar eller så. Tack för svaren! Behåller kikaren. Får se hur det blir med montaget.
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Weaver har väl ett mycket bra rykte för sin inre mekanik, 29 klick höger och 29 vänster tar en tillbaka till nollpunkten. Vidare är träffbilden konstant över olika förstoringsomfång, vattentäta gluggar, etc. Det är väl bara linserna som är lite sunkiga men som dagkikare är det ju inga konstigheter. SKulle mycket väl kunna tänka mig att äga och använda weraversikten även om jag inte gör det nu.
Publicerat Oktober 25, 200619 yr min erfarenhet är att dom som dom flesta andra kikare gör sitt jobb under bra ljusförhållanden, men vid motljus eller ännu värre sen skymning är det bara gå hem innan man får ett tillfälle att inte kunna skjuta på ett byte så slipper man irritation. Jag lånade brorsans studsare nyligen och hade fyra rådjur på öppen mark i skymmning, men när jag lade an var det bara ta ner och se på när dom så småningom fick vittring på mig och lungt knallade iväg. men som sagt, testa dig fram och se vad som funkar för dig och din jakt.
Publicerat Oktober 26, 200619 yr Min rekommendation är också att hålla kvar såväl sikte som fästen..Weavers äldre produktion samt dagens Grand Slam-serie håller bra kvalité...