Publicerat Januari 12, 201511 yr Suttit och varit arg.. Rhino wars och allt... Man blir inte lite sugen på att jaga tjuvjägarna.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Suttit och varit arg.. Rhino wars och allt... Man blir inte lite sugen på att jaga tjuvjägarna. Håller med dig. Man upphör inte att förvånas hur " människan" är funtad. Det är inte bara en skruv som är lös, det borde skramla rätt bra när sådana typer drar fram.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Bättre att ni riktar eran ilska mot de som skapar efterfrågan på noshörningshorn. Att ge sig på de stackare längst ner i näringskällan hjälper inte noshörningarna, har inte gjort och kommer aldrig att göra. Svält och fattigdom är mycket starka drivkrafter.Satsa mer på att ge noshörningarna ett större värde för lokalbefolkningen, så kommer de att ha större anledning att förhindra tjuvjakten. Idag har lokalbefolkningen inte större glädje/inkomst av t ex noshörningar, utan de är mer en källa till oförutsedda kostnader i form av skador på skörd och egendom. WWF är inte intresserade av att lösa detta långsiktigt, utan verkar mer se detta problem som en säker inkomstkälla som de kan utnyttja vid väl valda tillfällen. Ju mer jag lär mig om WWF ju mer äcklad blir jag.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Matin man kan byta ut wwf mot flertalet andra organisationer som arbetar på samma sätt då få arbetar långsiktigt