Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sauer SSG

Featured Replies

Publicerat

Någon som känner till om Sauer SSG 3000 säljs i Sverige? Den är förvisso marknadsförd med polis och militär som primär målgrupp, men utseendemässigt ligger den i paritet med exempelvis TRG vilket torde accepteras av licenshandläggare.

Ursprungsplanen är att lägga ner min Super Varmint i en GRS kolv, men kollar lite andra alternativ om man ändå ska investera.

/Bosse

Publicerat

Är inte det i stort sett samma vapen som en sauer 200 STR fast med en annan kolv? En STR är varken dyr (relativt) eller svår att få tag på. Brukar finnas nån på blocket då och då.

Publicerat

Jag köpte en sig sauer ssg 3000 för 10 år sedan som jag sedan efter ett par år bytte in hos kjell i Götene.

Publicerat
  • Författare

Fredde, det är egenskaperna från STR tillsammans med ergonomin i denna version som lockar. Syftet är både skytte och jakt.

Jonas, vad var det som inte föll dig i smaken?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Bössbytarsjukan. Enda negativa med bössan var att jag upplevde mcmillanstocken lite hal. Alltså lite halkig att hålla i.

Publicerat

Såg att den här STR-stocken är på gång från GRS. Kan eventuellt ha en negativ inverkan på prisläget för oss som letar efter bättre begagnade STR-bössor misstänker jag.

1004865_622358584505945_3220345565651623

Publicerat

Tror inte att den där kommer påverka priset nå nämnvärt med tanke på vad stocken troligtvis kostar. 10000nok + vat(moms) är priset GRS rekommenderar att återförsäljarna i Norge tar.

den borde förövrigt finnas tillgänglig redan om dom inte är slutsålda verkade släppas en batch i början på december.

det börjar faktiskt hända grejer i USA som kan påverka beg priset på bössorna, denna lär väl kosta ganska mycket också tyvärr samt att det ser kanske lite väl militäriskt ut. http://snipershide.scout.com/forums/5514-bolt-action-rifles/13536321-sig-ssg-3000-chassis-pics