Publicerat Januari 15, 201511 yr Någon som känner till om Sauer SSG 3000 säljs i Sverige? Den är förvisso marknadsförd med polis och militär som primär målgrupp, men utseendemässigt ligger den i paritet med exempelvis TRG vilket torde accepteras av licenshandläggare. Ursprungsplanen är att lägga ner min Super Varmint i en GRS kolv, men kollar lite andra alternativ om man ändå ska investera. /Bosse
Publicerat Januari 15, 201511 yr Är inte det i stort sett samma vapen som en sauer 200 STR fast med en annan kolv? En STR är varken dyr (relativt) eller svår att få tag på. Brukar finnas nån på blocket då och då.
Publicerat Januari 15, 201511 yr Jag köpte en sig sauer ssg 3000 för 10 år sedan som jag sedan efter ett par år bytte in hos kjell i Götene.
Publicerat Januari 15, 201511 yr Författare Fredde, det är egenskaperna från STR tillsammans med ergonomin i denna version som lockar. Syftet är både skytte och jakt. Jonas, vad var det som inte föll dig i smaken? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201511 yr Bössbytarsjukan. Enda negativa med bössan var att jag upplevde mcmillanstocken lite hal. Alltså lite halkig att hålla i.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Såg att den här STR-stocken är på gång från GRS. Kan eventuellt ha en negativ inverkan på prisläget för oss som letar efter bättre begagnade STR-bössor misstänker jag.
Publicerat Januari 17, 201511 yr Tror inte att den där kommer påverka priset nå nämnvärt med tanke på vad stocken troligtvis kostar. 10000nok + vat(moms) är priset GRS rekommenderar att återförsäljarna i Norge tar. den borde förövrigt finnas tillgänglig redan om dom inte är slutsålda verkade släppas en batch i början på december. det börjar faktiskt hända grejer i USA som kan påverka beg priset på bössorna, denna lär väl kosta ganska mycket också tyvärr samt att det ser kanske lite väl militäriskt ut. http://snipershide.scout.com/forums/5514-bolt-action-rifles/13536321-sig-ssg-3000-chassis-pics