Publicerat Januari 16, 201511 yr Köpt slik pang och ska på med ett 3-12x56 sikte. Är totalt okunnig kring kikarfästen.. Vill ha ett BRA fäste som duger gott. Kommer att köpa sannolikt i butiken och saknar kunskap som sagt, vad ska jag ducka för och vad ska jag acceptera? Kan på allvar bli toklurad här känns det som
Publicerat Januari 16, 201511 yr Författare Men vafan.. kollat runt lite, ser ju ut som mina befintliga Optiloc passar ju.. har för mej att jag fått besked på forumet att de inte passar?
Publicerat Januari 16, 201511 yr Om inte annat så är väl Warne-ringar rätt så trevliga. De fäster i kilspåret på lådan.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Hipp ringarna lirar men inte baserna, du måste köpa nya baser för 4-500 kr. Christian
Publicerat Januari 16, 201511 yr Leupold QRW gillar jag. Fått till rysligt lågt och fint montage på Lillan med dessa. Icke att förväxla med QR... Hur höga behöver du. Har ett par rechnagel QD liggande som är 9,5mm höga för skena. Kanske kan fungera för dig och de är rysligt fina /M
Publicerat Januari 16, 201511 yr Precis som Christian skriver så är det absolut enklaste att köpa nya baser för Tikka, ringarna har du redan förutsatt att nya bössan har ungefär samma pipprofil som den förra. Här har du vad du söker:https://www.jakt.se/kikare-kikarsikten/tillbehor-kikarsikten/base-tikka.html Mvh Joacim
Publicerat Januari 16, 201511 yr Författare QRW är ett komplett montage med baser och ringar? Annars verkar ju Tikka baser vara enklast och det borde de rimligen ha i butiken med..
Publicerat Januari 16, 201511 yr Trodde där var skena på bössan. Då hade QRW eller QD varit smidigt /M
Publicerat Januari 16, 201511 yr Lösningarna till T3's kilspår är inte många inte... det är warne som är vettigaste lösningen men jag har haft otur med toleranserna på deras ringar så jag är lite kluven till dom. Du kan skruva dit en weaverskena eller baser men särskilt snyggt blir det ju inte. Annars har du ju Spuhr montaget! men då får du fräsa ur utkastarporten. Jag skulle gärna haft stålring som använder rekylstoppet och med horisontella ringhalvor ist för warnes lodräta.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Förstår inte anledningen att ha något annat än optilock på Tikka om man inte är ute efter snabbfästen?
Publicerat Januari 16, 201511 yr Författare Nej.. jag var bara osäker på huruvida det funkade eller inte. Nu blir det klackar sen hänger jag bara på siktet som redan sitter i optilockfästen.. rostfria dessutom.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Förstår inte anledningen att ha något annat än optilock på Tikka om man inte är ute efter snabbfästen? +1 på det. Mvh Joacim
Publicerat Januari 16, 201511 yr +1 på det. Mvh Joacim Tja.. priset kan ju vara en anledning. Ca 700 kr för baser och en tusenlapp för ringarna i runda slängar. Warne:s fasta för Tikka finns för 600-700 pix /Må
Publicerat Januari 16, 201511 yr Tja.. priset kan ju vara en anledning. Ca 700 kr för baser och en tusenlapp för ringarna i runda slängar. Warne:s fasta för Tikka finns för 600-700 pix /Må Man kan inte med gott samvete jämföra Warnes gjutjärnsklumpar mot ett optilockfäste för fan Vill man komma lite billigare undan så köper man ringmounts istället, men i Hippens fall var det ju givet då han bara behövde nya baser och hade ringarna redan. Mvh Joacim
Publicerat Januari 16, 201511 yr Tycker mina Warne till 223:an funkar utmärkt, men visst är Optilock lite trevligare. På 308:an har jag Picatinnyskena Tikka original.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Tycker mina Warne till 223:an funkar utmärkt, men visst är Optilock lite trevligare. Jo visst sjutton fungerar Warnes fästen, inte snack om annat. Men vackra de är de definitivt inte och när det finns trevligare alternativ, så varför inte? Mvh Joacim