Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kikarfäste Tikka T3..

Featured Replies

Publicerat

Köpt slik pang och ska på med ett 3-12x56 sikte. Är totalt okunnig kring kikarfästen.. Vill ha ett BRA fäste som duger gott. Kommer att köpa sannolikt i butiken och saknar kunskap som sagt, vad ska jag ducka för och vad ska jag acceptera?

Kan på allvar bli toklurad här känns det som  :dry:

Publicerat
  • Författare

Men vafan.. kollat runt lite, ser ju ut som mina befintliga Optiloc passar ju.. har för mej att jag fått besked på forumet att de inte passar?

Publicerat

Om inte annat så är väl Warne-ringar rätt så trevliga. De fäster i kilspåret på lådan.

Publicerat

Hipp ringarna lirar men inte baserna, du måste köpa nya baser för 4-500 kr. Christian

Publicerat

Leupold QRW gillar jag. Fått till rysligt lågt och fint montage på Lillan med dessa. Icke att förväxla med QR...

Hur höga behöver du. Har ett par rechnagel QD liggande som är 9,5mm höga för skena. Kanske kan fungera för dig och de är rysligt fina

/M

Publicerat
  • Författare

QRW är ett komplett montage med baser och ringar? Annars verkar ju Tikka baser vara enklast och det borde de rimligen ha i butiken med.. 

Publicerat

Trodde där var skena på bössan. Då hade QRW eller QD varit smidigt

/M

Publicerat

Lösningarna till T3's kilspår är inte många inte... det är warne som är vettigaste lösningen men jag har haft otur med toleranserna på deras ringar så jag är lite kluven till dom. Du kan skruva dit en weaverskena eller baser men särskilt snyggt blir det ju inte. Annars har du ju Spuhr montaget! men då får du fräsa ur utkastarporten. Jag skulle gärna haft stålring som använder rekylstoppet och med horisontella ringhalvor ist för warnes lodräta.

Publicerat

Förstår inte anledningen att ha något annat än optilock på Tikka om man inte är ute efter snabbfästen?

Publicerat
  • Författare

Nej.. jag var bara osäker på huruvida det funkade eller inte. Nu blir det klackar sen hänger jag bara på siktet som redan sitter i optilockfästen.. rostfria dessutom.

Publicerat

Förstår inte anledningen att ha något annat än optilock på Tikka om man inte är ute efter snabbfästen?

+1 på det.

Mvh

Joacim

Publicerat

+1 på det.

Mvh

Joacim

Tja.. priset kan ju vara en anledning.

Ca 700 kr för baser och en tusenlapp för ringarna i runda slängar. Warne:s fasta för Tikka finns för 600-700 pix

/Må

Publicerat

Tja.. priset kan ju vara en anledning.

Ca 700 kr för baser och en tusenlapp för ringarna i runda slängar. Warne:s fasta för Tikka finns för 600-700 pix

/Må

Man kan inte med gott samvete jämföra Warnes gjutjärnsklumpar mot ett optilockfäste för fan :D

Vill man komma lite billigare undan så köper man ringmounts istället, men i Hippens fall var det ju givet då han bara behövde nya baser och hade ringarna redan.

Mvh

Joacim

Publicerat

Tycker mina Warne till 223:an funkar utmärkt, men visst är Optilock lite trevligare.

På 308:an har jag Picatinnyskena Tikka original.

Publicerat

Tycker mina Warne till 223:an funkar utmärkt, men visst är Optilock lite trevligare.

Jo visst sjutton fungerar Warnes fästen, inte snack om annat. Men vackra de är de definitivt inte och när det finns trevligare alternativ, så varför inte?

Mvh

Joacim

Publicerat

Optiloc! *punkt slut* ;)

Publicerat
  • Författare

Case Closed!

Spanx!