Publicerat Januari 16, 201511 yr Har en fundering jag behöver hjälp med. Hittade en tikka 690 rh. Den har ett fint kolvträ, "varmint" framstock, grov pipa vid lådan men ut mot mynningen inte så grov som en ny t3 varmint. Färdiga hål finns för öppna riktmedel men verkar inte ha suttit på den även som ny. Är det en Continental eller en vanlig tror ni? Kolvträet ser mycket trevligare ut än på alla andra 690 jag sett. Och den bredare framstocken borde väl inte ha funnits på de vanliga?
Publicerat Januari 16, 201511 yr jag har en 558 continental, och har försökt läst på om tikkas historia. continental har bredare framstock och grövre pipa, men vad jag vet inte lika grov som en varmint. sen så tror jag inte att den har sålts med öppna riktmedel. men sen finns det ju olika deluxe varianter som kan ha lite olika spec sök på tikka 690 eller tikka gammalbroschyr eller liknande så borde du kunna hitta nån produkt katalog som du kanske kan lista ut nått genom!
Publicerat Januari 17, 201511 yr Författare Tack! Kan någon bekräfta att Continental pipan har hål för öppna?
Publicerat Januari 17, 201511 yr Författare De continental jag har sett har aldrig haft såna hål. Okej , tack ! Detta var ett mysterium
Publicerat Januari 17, 201511 yr Författare Det är väl bara att handla, hålen gör varken till eller från. Nej nej de stör inte, var väl mer en fundering för att utröna modellen
Publicerat Januari 17, 201511 yr Jag tror att Interjakt eller Jaktia hade en specialmodell av Tikka Popular för många år sedan. Den hade en något grövre framstock men standardpipa. Är det en Continental så bör pipan vara 19-20 mm i mynningen. Just "Continental" var Tikkas tidigare namn på semi-sportmodeller, med tyngre pipa. Sen ville man förstås börja låta amerikansk och kalla dom för "varmint" istället (skadedjur)
Publicerat Januari 17, 201511 yr Författare Jag tror att Interjakt eller Jaktia hade en specialmodell av Tikka Popular för många år sedan. Den hade en något grövre framstock men standardpipa. Är det en Continental så bör pipan vara 19-20 mm i mynningen. Just "Continental" var Tikkas tidigare namn på semi-sportmodeller, med tyngre pipa. Sen ville man förstås börja låta amerikansk och kalla dom för "varmint" istället (skadedjur) Då har du nog löst mysteriet verkar vara ett bra vapen iaf några 19-20mm är den ju inte.