Publicerat Oktober 23, 200619 yr Tog ju min jägarexamen i augusti, men har inte kunnat köpa (eller bestämma mig för vad jag ska köpa) sedan dess.. Vet ni vad min man gjorde då?! Jo han tillsammans med tre av mina närmaste vänner bestämde sig för att överraska mig, och köpte en suuuuuperfin halvautomat till mig! Micke (mannen) har varit väldigt hemlighetsfull och det har tisslats och tasslats en ganska lång tid så jag förstod att det var nånting i görningen, men inte VAD! Nyfiken som jag är så har jag våndats lite... Så i söndags fick jag reda på att vi skulle äta middag här och att jag skulle få tre hemliga gäster. Vännerna kom och efter desserten (middagen bestod av hjortbiff med klyftpotatis och hemgjort vitlökssmör och sallad ) fick jag gå ut och vänta, och sen fick jag min present! En Browning A500 som är i nyskick! Med tre choker och 500 skott, ganska många tävlingsskott, och 70 32grams 7:or Hurbertus till jakt :o Och licensen är skriven på mig också, Glädjen var stor! Vilken man, och vilka vänner va?! :-* Har ännu inte provskjutit eftersom jag åkte på ryggskott ( alltså ont i ryggen, inget annat ) i måndags. happy happy happy ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Härliga tider, strålande tider ...Den ser ut att vara i super fint skick! :)...hoppas att du får många fina jaktminnen med den bössan! ...första bössan är alltid speciell. Mvh Fredde
Publicerat Oktober 23, 200619 yr Tja!! Nog tycker jag att kvinnan är finare än bössan, om man bor i tornedalen så har man så "djävla ont i rukken vet tu" ( citat från filmen jägarna)
Publicerat Oktober 26, 200619 yr Grattis! Minst sagt vänliga vänner du har.. Bössan såg mycket fin ut..Jag köpte själv en Beretta A300 som komplement till min ärvda Hva sida-sida och halvautomater har onekligen en hög "skoj-faktor"..500-lådan kommer att gå åt snabbt..
Publicerat November 7, 200619 yr Hmm vad gör man inte för att slippa bekosta/delfinansiera inköp av Benelli Comfort ;D ;D Skämt osido, fy fan va kul!! Hoppas ni kommer att trivas med varann du o bössan! Om jag inte missminner mej så sköt Micke med Browning så har han köpt denna så lär det vara en pryl som fungerar. Mvh!
Publicerat November 7, 200619 yr Grattis!!! ;D ;D Om ändå min sambo skulle vilja köpa en bössa till mig......lär inte hända så länge vi lever ihop iaf :D hehe.... Men vissa har det bra! Grattis än en gång!!
Publicerat November 21, 200619 yr Nå? Hur går det, skjutit något med bössan??Mvh! Åhh, jag har varit dålig på att återrapportera... Jag har ännu inte skjutit min fina bössa. Fick ju ryggskott dagen efter jag fick den och jag är inte heelt ok än. Dessutom började jag jobba heltid för tre veckor sedan och himmel vilken omställning..!! Man hinner ju ingenting! Vet inte när jag ska kunna provskjuta den riktigt, den får sött vila sig i skåpet så länge. Men jag tar fram den och tittar och så ibland ;D Och ett och annat torranlägg blir det. Ha det väl!!