Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

6,5x55AI Hur mycket mera krut än en vanlig 6,5x55?

Featured Replies

Publicerat

Väntar på min förhoppningsvis sista nya leksak på ett bra tag. Hittar väldigt lite laddata till den. Är det någon här som laddar AI versionen?

Publicerat

Det finns väl en anledning till att de som laddar den är försiktiga till att delge data.

Jag har precis börjat prova mig fram med kalibern.

Det är en del skillnader i hur tighta patronlägen som görs, det finns ingen standard.

Det gör i sin tur naturligtvis att det blir svårt att överföra laddata från en bössa till en annan. Jag fick mina kalibreringsverktyg justerat för att passa patronläget.

Man får prova sig fram, det bästa borde vara att prata med någon direkt har erfarenhet av kalibern, kanske smeden som gjort patronläget kan hjälpa till.

Stega upp och observera trycktecken. Utgå från QL, följ med med kronografen i laddstegen. Jag började med N560 och har blivit rekommenderad att backa till N160 för att inte bränna pipan snabbare än nödvändigt, farten räcker till ändå.

Min donatorbössa hade originalpipan ombrotschad till AI utan att backa pipan, det var ett rymligt patronläge. Samma laddning i nya pipan med mycket tightare patronläge gav tydliga tecken till övertryck men samtidigt grymma hastigheter i 70cm pipa.

Jag vill inte heller delge exakta laddata, men visst går det att pytsa i ett par grain till jämfört med svennesexånhalvan :wink:

Publicerat
  • Författare

Jag ligger på väldigt mycket N160 då jag trodde att det var optimalt till min 6,5-06 men den vägrade skjuta med det krutet och det enda som gick var mrp och mrp2. Bara att hoppas att den här gillar n160.