Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Jag var inte nöjd med träet på min Heym, som köptes för drygt ett år sen. På stocken fanns många gamla lager olja, som gav ett onaturligt intryck, men som också efter många år ståendes i vapenskåp, runnit nedåt och samlats vid bakkappan, och gjort kolven mörkare i botten, skiftande färg, slagmärken som missfärgats av vapenolja, repor m.m. Har dessvärre inga bra bilder av träet innan jag påbörjade borttagningen av den gamla oljeboningen. Men här är en: Ingen rost! Blånering i toppskick! Färgborttagning, nedslipning, snart färdig för oljeslipning. Ytslipning av pistolgreppsrosetten gav en utstrålande kontrast som i sin tur ger ett fräscht och härligt intryck! Följande fyra bilder är efter att första omgången av oljeslipning torkat. Oljan jag använt är endast kokt linolja. Jag ville egentligen betsa först, för att få en mörkare ton, men låter istället tiden sköta jobbet. Bakkappan inslipad, ådringen utjämnad. Jag gillar de långa, eleganta strecken. De syntes inte tidigare! Testbilder: Andra omgången av oljeslipning står i skrivande stund på tork. Slipmärken och porer bör vara fyllda nu. Återkommer med slutresultat om c.a. 2 veckor.
Publicerat Januari 19, 201511 yr Har en identisk, kan man skicka ner kolven till dig så återkommer den i mint condition?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Författare Har en identisk, kan man skicka ner kolven till dig så återkommer den i mint condition? Jag lägger fan inte händerna på en helstock igen. Hur är skicket på din?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Den är ok för att vara ett vapen med 35 år på nacken. Men inte så fin träbit egentligen, min andra sr 20 har finare.
Publicerat Januari 20, 201511 yr Författare Kan tillägga att jag söker 30mm ringar med extension till ett Apel-vrid!
Publicerat Januari 30, 201511 yr Författare Baserna på plats. Hittade denna bilden när jag letade ringar, och tyckte det såg så jävla roligt ut att jag kände mig tvungen :
Publicerat Januari 30, 201511 yr "Jag gillar att kombinera olika intressen. " Spela trummmor och olja kolvar är en bra kombination Gillar ådringen men såga av den där främre delen Leif
Publicerat Januari 30, 201511 yr Smart, har ett stav mer än jag har cymbaler, så det får bli en bösshållare
Publicerat Januari 31, 201511 yr Författare "Jag gillar att kombinera olika intressen. " Spela trummmor och olja kolvar är en bra kombination Gillar ådringen men såga av den där främre delen Leif Jägare med helstockar är nog den mest utsatta minoritet i dagens samhälle.
Publicerat Januari 31, 201511 yr Författare Smart, har ett stav mer än jag har cymbaler, så det får bli en bösshållare Stativ, speciellt med bomarmar och mindre, externa armar som t.ex. till splash-cymbaler, är mångsidiga och funkar till det mesta. Riktigt praktiskt att ha till hands.