Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benelli 828U

Featured Replies

Publicerat

Såg just att Benelli släppt en Bock :huh:. Vilken....intressant skapelse, inget som man gärna vilar ögonen på i mitt tycke men hoppas den dyker upp hos handlaren så man iaf får känna på biten.

Vad tror ni, är de ute på djupt vatten? Jag tänker en hyfsat mättad marknad men med en liten kundgrupp, typ den amerikanska die-hard Benelli älskaren. ;)

http://www.benelliusa.com/828u-shotgun

Publicerat

Utseendemässigt tycker jag inte att den var ful i vart fall! Kanske något för de som inte gått ned i anglofilträsket?

Publicerat
  • Författare

Baskylen känns överdesignad, den i kombo med pistolgreppet....näääe, inte för mig, men dömer ingen som tycker annorlunda ;):D

Tacka vet jag B25, SO3-SO5 och F3....Det gillar jag!

Publicerat

Det var väldigt konstiga linjer på den! Det ser ju nästan ut som den är av efter lådan och i förstocken saknas det trä i framkant men det skall ju alltid designas om när man ska bygga nytt.

Det är ju svårt när dom skall uppfinna hjulet igen när det redan är uppfunnet och fulländat!

Likafullt roligt med en ny modell och få se hur den står sig på marknaden.

/J

Publicerat

Tror väl det stora misstaget de gör med denna är att blanda in trä - om de höll sig till kompositstock och svart låda hade den sätt bättre ut (i mina ögon - trä gör sig bäst i just träd, tycker jag).

Det är liksom rätt svårt att tävla med andra fabrikanter när det gäller just trä, gravyr och annan ädelkänsla - det är inte direkt Benellis grej om man fråga mig!

Publicerat

Nej, grann var den min själ inte. Men, nu betyder ju inte utseendet allt här i världen..

Kunde vara kul att känna på..

Publicerat

Intressant med deras försök till innovation. Kunna ställa cast och drop men jag undrar hur stabilt det blir, framförallt på lång sikt blir det risk för sladder där man lägger in expansionerna?

Samma med rekylupptagningsmekanismen i kolven. Beretta har ju sitt kick-off, benelli sin. Tycker inte det är vackert och undrar om det verkligen behövs? Har en gel-pad på min SV10 och har aldrig känt att jag behöver ha någon mer rekylupptagningsmeknism för det fixar paden ok.

Vacker var den inte. Undrar varför de bara har pipor i 26" och 28". Någon amerikan-standard?

Hade varit kul att prova men jag faller inte direkt.

// P

Publicerat

Så speciellt innovativt vet jag inte om jag tycker den känns, för väldigt mycket "som alla andra" i en lite annan look. Och nej - jag uppskattar den inte heller estetiskt, men jag förstår inte heller hur Fabarm tänker i sin design..... Men visst - man kommer att känna igen den när folk har den på axeln.

Kul med en - förhoppningsvis - kvalitets leverantör till, billigt skit har vi sett nog av redan så det behövs inte fler.

/T

Publicerat

Så speciellt innovativt vet jag inte om jag tycker den känns, för väldigt mycket "som alla andra" i en lite annan look. Och nej - jag uppskattar den inte heller estetiskt, men jag förstår inte heller hur Fabarm tänker i sin design..... Men visst - man kommer att känna igen den när folk har den på axeln.

Kul med en - förhoppningsvis - kvalitets leverantör till, billigt skit har vi sett nog av redan så det behövs inte fler.

/T

Nu skall du inte förstöra deras ambition.... :) ...som jag misstänker var att vara innovativ. Det är ju modeordet nummer 1 idag.

// P

Publicerat

Utseendemässigt tycker jag inte att den var ful i vart fall! Kanske något för de som inte gått ned i anglofilträsket?

Eller tagit sig upp ur rövdiket som allt annat innebär :D

Det är väl kul med lite ny design även om den knappt skulle få åka med i min bil som passagerare ;)

/M

Publicerat

Samma med rekylupptagningsmekanismen i kolven. Beretta har ju sitt kick-off, benelli sin. Tycker inte det är vackert och undrar om det verkligen behövs? Har en gel-pad på min SV10 och har aldrig känt att jag behöver ha någon mer rekylupptagningsmeknism för det fixar paden ok.

// P

Mindre rekyl är alltid bra! (Om du sen måste offra något för att få den så blir det ju en prioritetsfråga)

Personligen så gillar jag utseendet men den dag jag skaffar en bock lär det bli kaliber .20.

Publicerat

Nu skall du inte förstöra deras ambition.... :) ...som jag misstänker var att vara innovativ. Det är ju modeordet nummer 1 idag.

// P

Det är liksom jävligt svårt att uppfinna hjulet efter att John Moses Browning liksom visade hur det ska göras för att fulländas.

/T

Publicerat

Det är liksom jävligt svårt att uppfinna hjulet efter att John Moses Browning liksom visade hur det ska göras för att fulländas.

/T

Nej, men liksom det finns rostig, krokig plåtfälg med stenhårda åretrunt däck så finns det ju också snygga lättviktsfälgar med däck anpassade till uppgiften.. ;-)

Publicerat

Nej, men liksom det finns rostig, krokig plåtfälg med stenhårda åretrunt däck så finns det ju också snygga lättviktsfälgar med däck anpassade till uppgiften.. ;-)

När Ernst Stiegleder patenterade bocken med blitz-låsen 1906 så patenterade han den rostiga plåtfälgen.

När Beesley (Purdey) och Robertsson (Boss) patenterade ekerfälgarna så var det ett estetiskt steg framåt.

Men lättmetallfälgen var Brownings alldeles egna.

Efter det är det estetiskt en ren utförslöpa - gör om och gör rätt, håll er till Borwning.

/T