Publicerat Januari 20, 201511 yr Detta är en populär post. … en snart 23 år gammal student. Född och uppvuxen på södra Öland med rötterna i Skåne. Familjegården finns dock i södra Kronoberg där det för tillfället mest jagas älg och rå. Har en hel del kvar att lära och fatta, men ser det mer som ett plus. Försöker iaf… Fågeljakt med hagel och hundar är nästan helt utan konkurrens favoritjakten, även om det är minst lika trevligt att pürscha bock, sitta pass, osv. Tränar för nävarande upp en ung jaktlabrador som ska få introduceras för jakt nästa säsong. Trevlig ras som det ska bli riktigt kul att jaga med. Har annars vuxit upp med strävhåriga vorstehs och dito taxar, så även de är raser som ligger väldigt nära hjärtat. Särskilt vorstehn med all sin djävulskap, sjukt fin ras. Andra intressen är fiske, historia, allmänt friluftsliv och mycket annat. Har ett stort intresse för vapen och deras historia/konstruktion. Tycker det är riktigt trevligt med såna här forum, särskilt bra för oss som får lära oss jakten själva, med den samlade kunskap och erfarenhet som många delar med sig av. Hoppas även kunna byta en del jakt i framtiden - har för närvarande inte mycket mer än småländsk älgjakt med boende att erbjuda, men förhoppningsvis blir det mer varierat i framtiden. /cjr
Publicerat Januari 21, 201511 yr Författare Hej på er och tackar! Välkommen hit!Var i södra kronoberg finns dina marker? I trakterna kring Pjätteryd, längs med Helgeå.
Publicerat Januari 22, 201511 yr Hej på er och tackar! I trakterna kring Pjätteryd, längs med Helgeå. Det var som fan. Min syster med familj bor i svinaberga så jag har jagat en del där nere.
Publicerat Januari 22, 201511 yr Författare Det var som fan. Min syster med familj bor i svinaberga så jag har jagat en del där nere. Ah, trevligt! Avfarten till Svinaberga har man passerat många gånger. Det är fina trakter, riktigt mycket älg inom vårt skötselområde Har de gris där nere nu?
Publicerat Januari 22, 201511 yr Ah, trevligt! Avfarten till Svinaberga har man passerat många gånger. Det är fina trakter, riktigt mycket älg inom vårt skötselområde Har de gris där nere nu?Jo det finns en del gris. Fast hur mycket har jag inte koll på, har bara jagat gris runt Ivla och där har varit rätt skapligt.