Publicerat Januari 22, 201511 yr Snyggt! Börjar det lossna för henne nu? Typiskt när det bara är en vecka kvar.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Lite kul att du nästan ropar på blackie först. Härligt att de går framåt för Signe också
Publicerat Januari 23, 201511 yr Bra gjort av en ung hund att få fast en gris i den öppna biotopen. Var den ok fysiskt, du var ju inte så diskret i ansmygningen?
Publicerat Januari 23, 201511 yr Ja inte ofta man får ståndskall så öppet. Men kul att det börjar lossna.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Verkade va ok fysiskt. Kollade inte så noga och den grisen gick till försäljning. Ville ju få fart på´n.. passarna stod ju nära. Jaktgäster osv. Lossna vet jag inte... Fick loss den ur ett kärr, drev en 300m sen stopp i3- 5 min. Då bröt fanskapet och kom tillbaka.... Ner o snurra i kärret igen och en gris till gick loss och blev skjuten i bakpass. Men om hund fick fart på den är tveksamt... hon började skälla lite, kanske 50m drev... efter skott... Visslade in henne och så for hon iväg på första löpan och det blev ståndskall på samma ställe igen. Såg när grisen reste på sig och jagade ut hund till vänster. Stannade till under granen. Tänkte skjuta där men stod lite knasig till. Skulle precis säga nått på radion, typ nu skjuter jag den... Då satte den fart åt höger, bara o svinga med o klämma till. Det gick lixom inte stoppa.. pekfingret hade ju redan fått skjutorder Gick på reflex på nå vis... Sköts två rå för tiken idag. eller 1,5 rå... första small det innan hon börjat driva... drev fram och luggade sen snabbt till husse. Andra va ett lagom fint drev som gick i pass. Hon kom tillbaka efter att luggat lite. Men sen smet hon dit igen o tuggade en del... flått väck stor del av bukskinnet (inte bra...) och tuggar på huvud/hals men nu vet jag vad hon gör om hon är tyst kvar vid dött vilt... köttet klarade sig iallafall utan tuggmärken... Hur hon gör när de lever har jag nog koll på... Gris älg stannar hon och skäller på tills jag kommer dit. avlivat en kalv som hon gapade på rätt länge innan jag va där. En vuxen galt igår innan den jag sköt skällde hon på bra länge... Lam i bakvagnen, sur som fan.. Jag va då tvungen att åka för o koppla Blackie... Sa till bror att vad hon nu skäller på måste leva. Bror och en till övertygad om att djuret va dött... gick in utan bössa.... Va väl lite tumultartat innan de fick livet av den med hjälp av pinne och kniv samt ett träd som skydd... Tyvärr så blev de nog lite mycket för lille Signe som drog men svansen mellan benen när de försökte koppla henne. fattar inte riktigt varför... hon tog sen Blackies löpa typ 6-7km... tog henne nästan på samma ställe som "idioten"....