Publicerat Januari 23, 201511 yr Är det någon hundförare som fått micro 5 att funka någon längre tid i blötväder? Jag har både 31 och 155 och har man musslan inkopllad så blir det förr eller senare överledning så den börjar sända. Någon som har en lösning på detta? Kan ju givetvis använda mic och ha radion i stängd ficka, men jag har ännu inte hittat nån mic som hållit längre än tre veckor.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Jag har tidigare en oring i kontakten som tätar hjälpligt. Det är lite pill innan man får en i rätt tjocklek - är den för grov trycker den upp kontakten, är den för tunn läcker det. Nu kör jag med SoundScope så jag slipper ha sladden, och då kan man ha radion i en ficka och "prata" genom tyget dvs fickan måste sitta ytterst och det måste gå att "nå" radion att trycka in knappen och ha den tillräckligt nära munnen. Det funkar det med.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Ska göra ett test med o-ring. Har försökt en gång tidigare men hittade ingen tillräckligt tunn då.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Ta med radio och kabel till järnhandlarn och prova ut en som funkar. Det blir inte 100% tätt, men det räcker. /T
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Ta med radio och kabel till järnhandlarn och prova ut en som funkar. Det blir inte 100% tätt, men det räcker. /T Säljer bildelar själv så det är redan gjort. Får se om det lyckas. Tack för tipset.