January 24, 201511 yr Är kanske ingen handladdningsfråga egentligen, men skruven som håller fast tändhattsisättaren på min rockchucker har gått av inne i hålet: Hur fixar man det? Borra litet hål i skruven och superlimma fast en liten metallbit och försöka "skruva" ut den eller vad? Det är ingen stress - jag använder aldrig tändhattsisättaren som sitter på pressen, men jag vill kunna göra det om jag måste någon gång...
January 24, 201511 yr eller borra bort den och gänga om,, om gängan blir skadad,borra inte med för stort borr bara!
January 24, 201511 yr Jag hade nog kört en "Bosse Bildoktor": Borra ett hål - knacka i en lämplig bits (jag tog en torx sist) - skruva ut. Nästa steg: Se ozzian Raggarö
January 24, 201511 yr Har du tillgång till en “griskuk" så funkar dom ofta Griskukar är skit. Dom är koniska så när man tar i så "pressar" dom ut överdelen på den skadade skruven. Torx bits is the skit.
January 24, 201511 yr Author Vad är det? En så'n här? http://1.bp.blogspot.com/_fB8DkKqScU8/Rs52K4u9HsI/AAAAAAAAACE/DiRJT1XZkuQ/s320/Ornepik.jpg
January 24, 201511 yr Gick skruven av vid ett försök att lossa den så lär du inte lyckas med en bits eftersom skruven antagligen är skuren i delen som sitter kvar , men gick den av vid belastning vid laddning så kan det kanske funka.
January 24, 201511 yr Author Den har bara suttit där och skakat i några år - tillslut lossnade den. Vet inte anledningen - inte isättning av tändhattar iaf. Isättning gör jag med handhållen rcbs för "fullsizepatroner" och Lees ramprime för småkalibrar (riktigt bra pryl faktiskt - bra känsla): http://leeprecision.com/ram-prime.html
January 24, 201511 yr vänsterborr är bra att prova med, lite udda men funkar inte det så är torx saken man ska prova slipa till torxbitsen i änden så den bli vass, då skär den sig in mer än den trycker undan material sedan, värme , kyla och smörjmedel om den sitter
January 25, 201511 yr http://www.swedol.se/bygg-anlaggning/verktyg/skruvutdragare/ve-73148.html Den här använder jag på jobbet. Upplever den är bättre än den så kallade "grispitten". Den sväller inte ut skruven på samma sätt.
January 25, 201511 yr Swedols sats ska va bra sägs det, har en själv men aldrig behövt prova den än! Vid grövre grejor är en mutter och svets fina saker, men det behövs nog inte här...
January 25, 201511 yr Author Sjukt svårt med så små hål. Jag Borrade med en borr strax under diametern och tror jag fick bort det mesta. Ska köra med gängtapp i veckan....
January 25, 201511 yr Sjukt svårt med så små hål. Jag Borrade med en borr strax under diametern och tror jag fick bort det mesta. Ska köra med gängtapp i veckan.... gänga är kul
January 26, 201511 yr Om du inte vill el. kan göra det själv så kolla efter någon mek. verkstad på din ort o fråga om dom kan hjälpa dig. Dom brukar ha resurser för sådana arbeten o spänna fast stycket i ett skruvstäd o borrar rakt. Det brukar kosta en slant hos vissa o en del tar fika bara o det kan det vara värt.
January 29, 201511 yr Kan ju vara en bra idé, iaf om man inte får till det? Ja visst kan det vara det.