Publicerat Januari 27, 201511 yr Vet att frågor om moderering ska skötas via pm, men jag tycker detta är en allmän fråga. Tycker många trådar spammas sönder, antingen med skämt eller helt irrelevanta inlägg. Jag brukar ibland söka på forumet, men många trådar är nästan oläsbara. Ett exempel är tråden om tips på bra böcker om stående fågelhundar. Hade varit en bra tråd att gå in och kolla vilka böcker som finns, nu är den enligt mig i princip oanvändbar. Vill inte peka ut någon enskild och jag har säkert bidragit själv, men jag tycker det finns tillräckligt med trådar där man kan spamma.
Publicerat Januari 27, 201511 yr Just den tråd du nämner har jag varit in och kollat och visst håller jag med dej, den är sönderblajad.. tror jag skrev något i den om det även. Kan hålla med dej till viss del även i det stora hela. Samtidigt så är det en svår balansgång, allt surr off-topic i trådarna är ju ofta rätt kul och det finns få saker som är så dödande för glädjen och samvaron som moderatorer som tar sin uppgift på lite för stort allvar. Dock.. Om någon trådskapare uttrycker missnöjde med sin tråd och har problem att få hjälp med sin frågeställning så tror jag inte det finns någon moderator mej själv inräknad som lägger fingrarna i mellan, då är det storstädning som gäller och det har vi gjort några gånger.
Publicerat Januari 27, 201511 yr Först och främst vill jag be om ursäkt angående nämnda tråd! Jag var i högsta grad delaktig till att den blev så off topic som den blev. Jag skulle ha gett upp mycket tidigare. Jag har redan bett trådstartaren om ursäkt i PM men eftersom fler är berörda vill jag även göra det "offentligt". Förlåt till alla som tagit illa vid sig! Skulle man inte kunna dela tråden och låta boktipsen vara kvar och göra en egen tråd av resten?
Publicerat Januari 27, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Just den tråd du nämner har jag varit in och kollat och visst håller jag med dej, den är sönderblajad.. tror jag skrev något i den om det även. Kan hålla med dej till viss del även i det stora hela. Samtidigt så är det en svår balansgång, allt surr off-topic i trådarna är ju ofta rätt kul och det finns få saker som är så dödande för glädjen och samvaron som moderatorer som tar sin uppgift på lite för stort allvar. Dock.. Om någon trådskapare uttrycker missnöjde med sin tråd och har problem att få hjälp med sin frågeställning så tror jag inte det finns någon moderator mej själv inräknad som lägger fingrarna i mellan, då är det storstädning som gäller och det har vi gjort några gånger. Visst är det en balansgång, men det finns rätt många trådar igång av karaktären "surr"-trådar, "singeltråden", "detta har jag gjort idag", "detta har jag ätit idag", "skaviseshär"-trådar, jaktdagböcker etc där utlopp kan ges för behovet att skämta eller vara off-topic. En del är kul annat rätt trist tycker jag. Men hur som, tycker inte det är bara en moderatorfråga utan även en användarfråga att hålla avsändarknappen någon sekund och fundera på om inlägget tillför tråden något eller om en ny tråd bör skapas.