Publicerat Januari 27, 201511 yr ...att komma på inkallning? Första jaktprovet någonsin för både mig och min beagle i helgen som var. Mest för att se hur det går till och kanske lära sig något. Det blev 1:a+2:a Rå, som väl eg skulle varit två 1:or, men ena sista upptaget var utom hörhåll och gick nog minst 30 min innan vi hörde det. Skapliga poäng på det mesta. Hade fått bättre poäng på skallet om domaren orkat röra sig lite bättre så vi hängt på drevet mer. Dock fick vi givetvis bara 2 poäng på lydnaden då jag måste vara skapligt nära och ryta rätt bra för att koppla hunden på drev. Där av frågan: domaren sa att lydnaden är en bedömning av husse, då den inte är ärftlig hos hunden. Klart att det skulle underlätta jakten om man kunde blåsa in hunden från långa håll under drev. Men det är väl inget man lär en snart sjuårig hund, eller? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 27, 201511 yr Det beror nog på hur jaktgalen hunden är och hur inställsam och lydig den är i övrigt. Troligen gå det med alla hundar men svårighetsgraden lär variera beroende på hur jaktsugen hunden är.
Publicerat Januari 27, 201511 yr allt går enligt min mening men det är mer en fråga om du orkar genomföra projektet. Sådana här saker brukar jag roa mig med under lågsäsongen, perfekt och meningsfullt
Publicerat Februari 6, 201511 yr allt går enligt min mening men det är mer en fråga om du orkar genomföra projektet. Sådana här saker brukar jag roa mig med under lågsäsongen, perfekt och meningsfullt Håller med till fullo. Inget är omöjligt. Det är mycket tid som ska dödas till nästa säsong. [emoji2]
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.