Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

RCBS handjagare skit?

Featured Replies

Publicerat

Jag lyckas inte alls med denna. Har kört ca 200 hattar men jag får alltid märken på dom. Sättdjupet blir ok men styrningen av pinnen är ju under all kritik. Beställde en ny plastmojäng för jag trodde det felade där men icke. Pinnen vill dra åtsidan så den trycker inte rakt på tändhatten. För visst ska den stora pinnen va 5mm i diameter och lilla 4mm? Vad kan jag annars köpa? Är Lee auto prime bättre?

Publicerat

Lee is da shit! Jag har fyra st så man slipper byta hylshållare och pinne/insats :thumbsup:

Publicerat

Jag lyckas inte alls med denna. Har kört ca 200 hattar men jag får alltid märken på dom. Sättdjupet blir ok men styrningen av pinnen är ju under all kritik. Beställde en ny plastmojäng för jag trodde det felade där men icke. Pinnen vill dra åtsidan så den trycker inte rakt på tändhatten. För visst ska den stora pinnen va 5mm i diameter och lilla 4mm? Vad kan jag annars köpa? Är Lee auto prime bättre?

om du ska byta ut den så sälj den till mig.

Publicerat
  • Författare

Å vad ska du göra för magic på den? Sitter du på hemliga lösningar? :)

Publicerat

Reklamera den om den inte funkar. Det måste ju vara något fel på den. Jag har haft en sån i många år och min funkar perfekt.

Och det stämmer 4 resp. 5mm.

Publicerat

Å vad ska du göra för magic på den? Sitter du på hemliga lösningar? :)

nä, 

men om man håller hylsan utan att tilta den och kör med RCBS hylshållare och har bra/rena tändhattslägen så blir dom bra.

RCBS har mycket bättre support än LEE, är man inte nöjd får man en ny del och dom är hjälpsamma.

LEE har aldrig hjälpt mig med något utan bara skyllt ifrån sig, tom herr LEE VD själv. förbannad blev jag.

Publicerat
  • Författare

Ok tack. Ska mickla lite får vi se. Jag borde mailat rcbs istället för gått via torsbo då:(

Publicerat

vet du,

jag la inte märke till att det var du som skrev tråden, sorry  :blush:

RCBS är toppen att ha att göra med faktiskt. skriv till dem och beskriv ditt problem så får du säkert ett bra svar. jag har ett fåtal gånger gånger skickat grejorna till dem och bifogat en lapp. så får man tillbaka grejorna fixade utan någon kostnad. det har varit en trög hylshållare, ett bråkigt laddverktyg, en sabbat laddverktyg och nåt annat.

varje gång så kommer det tillbaka "fixat".

så jag köper hellre deras grejor faktiskt. sen är amrisarna trevliga vid kontakt, bara det är skönt i sig.