Publicerat Januari 29, 201511 yr Jag har ett fint kamerastativ som har bra inställningsmöjligheter och står mycket stabilt, undrar därför om någon har erfarenhet kring att använda ett sådant som skjutstöd? Har ett huvud på som genom en kula gör rörelsefriheten total, men skulle vilja ha någon lösning till att få på bössan. Förslag?
Publicerat Januari 29, 201511 yr Köp hog saddle till stativet, här är en bild på min bössa. Köpte mitt från USA, det blir hur stabilt som helst med rätt teknik. Googla eller kolla tuben.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Lämplig u-balk som man borrar hål i på undersidan och gängar och sedan klä med gummi på insidan. Så gjorde jag och det blev bra.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Lämplig u-balk som man borrar hål i på undersidan och gängar och sedan klä med gummi på insidan. Så gjorde jag och det blev bra. Hur klämmer du fast pangen då? En sak är att det är ok, går att skjuta från, men jag föredrar verkligen att pangen sitter fast när man sitter och observerar. /Christian
Publicerat Januari 30, 201511 yr Jag har ett fotostativ till bullermätaren som har ett snabbfäste för en "sexkants plugg" som har samma skruv fäste som det är på kamerabottnar (M6 skruv?) Då borde de funka med att borra upp ett hål i framstocken och montera dit en gänga (=möbelskruv?) så kan man använda det vid rävvak kanske? Måste testas.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Funkar det att klämma dit en "vanlig" jaktstock trä/syntet utan att knäcka den? /Må
Publicerat Januari 30, 201511 yr Med en hog saddle, absolut men vänta på definitivt svar från mannen ovan som äger ett, jag har bara lekt med ett slikt vid skjutningar. /Christian
Publicerat Januari 30, 201511 yr Funkar det att klämma dit en "vanlig" jaktstock trä/syntet utan att knäcka den? /Må Det fungerar hållfasthetsmässigt men du måste klämma där bössan är lika bred över hela anläggningsytan, annars sitter den inte fast speciellt bra.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Hur klämmer du fast pangen då? En sak är att det är ok, går att skjuta från, men jag föredrar verkligen att pangen sitter fast när man sitter och observerar. /Christian Jag klämmer den inte. Har heller aldrig använt den för jakt eftersom jag inte har någon jakt där det passar men jag förstår att det kan vara lämpligt som du beskriver. Blir det inte lite knepigt att skjuta med när hela stödet sitter fast i bössan? Lätt att få konstiga effekter i rekylupptagning?
Publicerat Januari 30, 201511 yr Finns en filsekvens om skytte med en hogsadel på Snipers hide´s youtube kanal, tror det var där jag såg den, är sjukt sugen på en sådan men de va bra dyra.