Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jarlaslättens Brolle

Featured Replies

Publicerat

Första gången jag träffa dig var i september 2006 i en hundgård i Bjälbo 4 mån gammal.Det första du gjorde var o pinka på mig och i samma stund bestämde vi oss nog båda två.Det skulle bli vi.Efter lite velande från mig hämtades du en lördag i oktober och på söndagen åkte vi upp till Jämtland för att jaga.Första älgkontakten fick du julafton samma år, några skall och en lite rusch på 5-600m.Blev några till det året men inget ordentligt. Säsongen 2007/8 trillade polletten ner och det första riktiga ståndskallet kom och det med besked.3,5 tim och totalt okontaktbar och det förblev du hela livet.Sköts väl nån lr några älgar det året.Jaktprov gick vi 3st och det behövdes inga fler då det blev 3 raka ettor.I skogen var det alltid 110% och många eftermiddagar och kvällar har gått åt att försöka få dig sluta jaga.Fanns det älg så hitta du dom.Med älgjobb som hade klarat ädlare valör på jaktprov 9/10 så blev det några timmar i skogen varje gång då det inte alltid var skjutbara djur och rätt mark....Det blev iaf 34 älgar skjutna för dig +10 på eftersök. Merparten på ståndskall.Första älgen på ståndskall är ju alltid rolig men lika kul var det när en gubbe på strax över 70 fick skjuta sin fösta älg på ståndskall för dig. Han var lika glad som ett barn på julafton.Sista 3 säsongerna var lite tuffare då du drabbades av borrelia 2ggr och säsongen imellan var nära att frysa ihjäl när du simma över 2 sjöar för att komma efter älgarna,men som tur var hitta jag dig i sista stund.Jakten i lördags blev din sista och du gjorde ingen besviken då heller.Tanken var att jaga gris men du hitta älg iaf. Efter 4,5 tim gick du att koppla och såg att du inte var i form.Såg att du halta lite i slutet och ville inte stödja på benet fullt ut.Förmodligen hade du fått några smälla av älgarna.Efter en sväng till vet idag konstaterades att korsbanden var av i bakbenet och att en hörntand var av. Men sluta jaga gjorde du inte iaf. Tack för att du lärt mig o jaga älg och dom 8,5 åren vi fick ihop Brolle. Nu får Bera o du jaga ihop igen på andra sidan .

Vila i frid Jarlaslättens Brolle ,kommer aldrig glömma dig!

Publicerat

Beklagar :(

Publicerat

:sad: Beklagar att Brolle inte finns vid din sidan längre.  

En nestor som hjälpte dig utmed Dianas stigar, har fått gå vidare på egen hand. 

Arbetade in i det sista, för att slutligen tjänstgöra bland de sina.

Alla fina minnen,värda att vårda och aldrig att glömma.

Beklagar åter din förlust.  

Publicerat

Beklagar:-(

Fint skrivet om en fin vän!

Micke

Publicerat

Beklagar sorgen! :sad:

Publicerat

Mycket trist, det är ett tufft jobb därute. :sad:

Om man bortser från ålder och kostnader, hade det varit möjligt att operera ett korsband?

Publicerat
  • Författare

Mycket trist, det är ett tufft jobb därute. :sad:

Om man bortser från ålder och kostnader, hade det varit möjligt att operera ett korsband?

Ja det går.Men vet sa att det inte håller på jakthundar då det frestar för mycket.

Har en jäkligt bra vet som säger som det är och inte ska hålla på o prova om det kanske går

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket :)

Publicerat

Beklagar sorgen

Publicerat

"Gråt ej för att jag är borta, gläds över att jag funnits"

Publicerat

Beklagar

Publicerat

Beklagar sorgen.

Publicerat