Publicerat Februari 1, 201511 yr Detta är en populär post. Blev uppringd utav kontaktmannen i angränsande område till mitt. 3grisar hade kommit över vägen varav den ena fått en ordentlig smäll av bilen. Grisen sågs halta in i skogen. Åker dit och spårar med kompisens hund som är blandning av wachtel/alpländare. Har min jämte i koppel. När vi gått drygt 100m börjar jämten vinda. Ser längre bort hur grisen reser ur sårlegan. Släpper henne direkt och efter bara 50m "nyper" hon fast grisen. Blev ett lätt och snabbt avslut. Var en gylta på ca 40kg. Vänster bakben var helt av ovanför knät. Skönt när det går fort och löser sig bra
Publicerat Februari 2, 201511 yr Författare Ja alltid skönt med snabba avslut. Lite jobbigt dock att jämten är lite för kaxig Hon var riktigt på när jag kom fram, tur att det inte var en storgalt.
Publicerat Februari 2, 201511 yr Du åker inte av en händelse i en liten röd skåpbil under dina eftersök?