Publicerat Oktober 25, 200619 yr Jag har satt på QR fäste på bössan och satt ute på älgjak i helgen. Det duggade lite och döm om min förvåning när det bara nån timme senare var röda fästen jag hade. De hade alltså rostat supersnabt >. Jag har haft Burris stålfäste i 10 år utan en rostfläck. Är det bara jag som upplevt detta???
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Har själv köpt QR och fick samma problem på direkten. Det är inte normalt >
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Ja då, vissa prylar stannar kortare än andra i ens ägo, som Leupolds QR.
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Jag har vanliga Leupold ringar som jag är toppennöjd med. Fast, visst rostade de också mycket snabbt. Dock bara en aning, men fullt synbart. MEN, stadigare fästen har jag aldrig ägt. Tappade bössan i golvet, från midjehöjd, landade på kikaren....allt satt fortfarande ihop.
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Samma problem här med rost. Otroligt irriterande > Men efter att ha slipat bort rosten och smort in dem med ett tunt lager vapenfett har problemet försvunnit helt trots hårdkörning i både regn och snö. EDIT: Om man kunde lära sig stava
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Samma här fast med Leupolds fasta, alltså inte qr eller qrw. Hittade rost efter andra dagen med bössan i skogen!
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Har varit med om det ja me, men efter att ha börjat fetta in dom med moly så har det upphört. Allt utom det som ligger emot tuben fettar ja in för att få ett skydd.
Publicerat Oktober 25, 200619 yr Inte jag heller - och de sitter på min slit och slängbössa som brukar bli blöt.
Publicerat Oktober 26, 200619 yr Författare Det verkar på svaren som att mer än jag har upplevt problemet med rost men inte alla. Jag undrar om inte Leupold har lite problem med kvalitétskontrollen. Var det inte så att vissa Leupolds grejer tillverkades i Kina??
Publicerat November 7, 200619 yr Fasiken , det låter inte bra. Jag som var hur nära som helst att skaffa mig ett par QR. Finns det någ annat bra fabrikat som har liknande ringar?
Publicerat November 8, 200619 yr Jag har som sagt inga problem. Om man tror att man aldrig behöver olja in stål som är ute i väta så kommer man aldrig att bli nöjd. Köp då rostfritt (rosttrögt).
Publicerat November 8, 200619 yr Fasiken , det låter inte bra. Jag som var hur nära som helst att skaffa mig ett par QR. Finns det någ annat bra fabrikat som har liknande ringar? Köp Qr du, stryk lite olja på dom när du gör vapenvården. Jag såg i ett tidigt skede på mina att det kommit en rost fläck. Började då att stryka på lite olja och har inte sett någon rost mer. / Janne
Publicerat November 8, 200619 yr Köp Qr du, stryk lite olja på dom när du gör vapenvården.Jag såg i ett tidigt skede på mina att det kommit en rost fläck. Började då att stryka på lite olja och har inte sett någon rost mer. / Janne Ok. Är de så bra som handlarna säger? Ändras inte inställningen då man tar av och på kikarn?
Publicerat November 8, 200619 yr Ok. Är de så bra som handlarna säger? Ändras inte inställningen då man tar av och på kikarn? Mitt Qr fäste sitter på min Cg 1900 i cal 9,3*62 och det funkar perfekt. Kan ju inte påstå att det är världens bästa precision i den bössan. Men jag håller iaf 40-50millimeters träffbilder (i bänk) på 100m med 6*förstoring och 18,5grams blyspets. Jag kan plocka av och på kikarn mellan varje skott och den går lika, utan träffändringar. Mvh Janne
Publicerat November 10, 200619 yr rost är fint på bössan ypperligt höstkamoflage, dessutom suger det upp vapenfett väldigt bra. ;D mvh: vapenvårdaren
Publicerat November 10, 200619 yr rost är fint på bössan ypperligt höstkamoflage, dessutom suger det upp vapenfett väldigt bra. ;Dmvh: vapenvårdaren Jo tack jag har sett dina välkamoflerade pjäser. :D / Janne
Publicerat November 10, 200619 yr Min gamla torpare var långt före sin tid mao..3D-camo, släng dig i väggen...
Publicerat November 10, 200619 yr jaktsidan kanske skulle starta en vemharrostigastepåken tävling :D jag tror jag skulle hamna på pris pallen :
Publicerat November 11, 200619 yr jaktsidan kanske skulle starta en vemharrostigastepåken tävling :Djag tror jag skulle hamna på pris pallen : Jag tror inte, jag vet att du skulle ta en pallplats. ;D ;D / Janne