Publicerat Februari 4, 201511 yr Hej! Det verkar vara i princip omöjligt att få tag i en begagnad laddpress. Har trålat Blocket, diverse forums köp- och säljdelar och även ebay. I Sverige vill folk ha nypris eller väl över nypris (!) för pressar när de väl dyker upp, och amerikanarna är livrädda att skicka utanför USA (har fått två vunna auktioner avbrutna av säljare). Så då återstår väl att köpa en ny press för mina surt förvärvade pengar och hoppas att jag inte blir sparkad ur sängen av frugan när hon upptäcker mina extravagans. En billigare men ändå bra press, kan det vara Lee Classic Cast? Har stirrat mig blind på Youtube och läst en tredjedel av hela webben i mitt sökande. Det verkar som om de flesta ägare är nöjda med sina, men i Sverige verkar de vara ovanliga. Eller är det så att man "måste" ha RCBS/Redding/Forster? Finns det kanske bra europeiska sajter där man kan få hem en Lee eller annan press lite billigare än vad man hittar i Sverige?
Publicerat Februari 4, 201511 yr smartreloader.com säljer och classic cast är bra. som nikereklamen säger "just do it"
Publicerat Februari 5, 201511 yr Jag äger en Classic Cast och har laddat på i princip alla andra pressar också, det är en bra press, inget tjafs men kanske inte heller det "ballaste av balla" så det är som ovanstående skriver, "gör det". /Christian
Publicerat Februari 5, 201511 yr Men smartreloader känns lite på dekis? Jag har köpt press där men nu ser man många rapporter om uteblivna mailsvar, dessutom verkar utbudet ha minskat, eller vara "tillfälligt" slut... Kanske Grauwolf kan vara ett alternativ?
Publicerat Februari 5, 201511 yr Författare Smartreloader som många har tipsat om verkar bara sälja ut de få saker de har kvar. De pressarna de har är tveksamma no-names... Nu sitter jag och kikar på Grauwolf och räknar mina slantar. I ena hörnet: Lee Classic Cast. Billig, robust. I andra hörnet: Redding Big Boss II. Robust, gott rykte, dyrare... (Talade tidigare i dag med Skytteservice i Ängelholm. De tar 1440kr för en Lee Classic Cast men frakten är bra mycket dyrare än från Grauwolf, de har inte heller några enkla möjligheter till att beställa på nätet, osv. De vill inte ens ha mailkontakt, märkligt nog. Men fax går bra. Här strävas det bakåt, inte bara i sortimentet (mest svartkrutsvapen)! )
Publicerat Februari 5, 201511 yr Tala inte illa om agne i ängelholm, han är asgo och världens snällaste har glömt plånboken flera gånger och då får jag en faktura med mig bara och han säger "betala när du kommer hem". Jag ser ingen skillnad mellan redding, RCBS och lee classic cast i kvalitet. men inga andra leepressar gillar jag, men det är jag det...
Publicerat Februari 6, 201511 yr Du har ju bosspressen (utan "big" och tvåor) för ungefär samma peng som Lee classic cast om Du nu vill ha Redding men har ont om deg....eller så går Du halva vägen och köper rockchuckern.
Publicerat Februari 6, 201511 yr Författare Tala inte illa om agne i ängelholm, han är asgo och världens snällaste har glömt plånboken flera gånger och då får jag en faktura med mig bara och han säger "betala när du kommer hem". Haha, nej jag talar inte illa om någon. Agnes dotter Agneta (är det inte underbart?!) var mycket trevlig och hjälpsam på telefon. Hon kånkade iväg en låda med en Classic Cast och vägde den för att kolla vad det skulle kosta att skicka den. Du har ju bosspressen (utan "big" och tvåor) för ungefär samma peng som Lee classic cast om Du nu vill ha Redding men har ont om deg....eller så går Du halva vägen och köper rockchuckern. Det är kanske inte ett så dumt alternativ... Får fundera lite till och hoppas att dollarn inte går upp mer! Tack.