Publicerat Februari 6, 201511 yr Dock är det svårare att få till just snyggt, men det finns lite trix och bla så är det viktigt att hylsorna är ordentligt fasade/konade " svasato " på Italienska skived på englesiska. Vad är det för vinning förutom snyggt då ?? Jo man får en " rundare " öppning och därav något lägre tryck ( inte en tillfällighet att gyttorp Thunder 28 är 8-stukad) Ca 8 bar snackar vi om , men sedan är det som sagt snyggt Dom här är jag ganska nöjd med, / P
Publicerat Februari 6, 201511 yr Ser vackert ut! Jag har 410:an hemma nu. Så jag får ta mig samman och fixa grejor att ladda med.
Publicerat Februari 6, 201511 yr Författare Ser vackert ut! Jag har 410:an hemma nu. Så jag får ta mig samman och fixa grejor att ladda med. Coolt! Min kompis i Skåne har fått till jävligt bra laddningar. 19g @ 400-400+ Och det är ett potent jävla ärtrör ska du veta :-) Jag kan fixa Vectan Sp3 krut åt dig om du inte hittar lokalt, /P
Publicerat Februari 6, 201511 yr Coolt! Min kompis i Skåne har fått till jävligt bra laddningar. 19g @ 400-400+ Och det är ett potent jävla ärtrör ska du veta :-) Jag kan fixa Vectan Sp3 krut åt dig om du inte hittar lokalt, /P Kan inte hitta sp3, känns som jag inte hittat rätt där riktigt. Jag vet inte vem som har... Får jag hjälp blir jag jätteglad för det!Sen räcker det väl med rullstuk i början och primade 76mm hylsor eller? Vet inte vilka förladdningar o sånt som jag ska välja på siarm men jag tänkte fråga dig om artikelnummer som är de grejer jag bör ta. Hagel har jag 30kg här hemma. Gott humör har jag också gott om. Du, bössan är i det närmaste ny, jättefin och passar utmärkt i anläggningen.
Publicerat Februari 7, 201511 yr Författare Kan inte hitta sp3, känns som jag inte hittat rätt där riktigt. Jag vet inte vem som har... Får jag hjälp blir jag jätteglad för det! Sen räcker det väl med rullstuk i början och primade 76mm hylsor eller? Vet inte vilka förladdningar o sånt som jag ska välja på siarm men jag tänkte fråga dig om artikelnummer som är de grejer jag bör ta. Hagel har jag 30kg här hemma. Gott humör har jag också gott om. Du, bössan är i det närmaste ny, jättefin och passar utmärkt i anläggningen. Rullstukat m primade hylsor är i särklass det enklaste att komma igång med , och jag fixar Sp3 till dig ( skicka mailadress i PM ) Data fixar min kompis i Skåne till dig , jag tror inte det är så många förl att välja på och 8mm korkskivor i stl 2 & 5 mm är bra å ha, Jag har bara paddan utan råtta att kludda med så länka e lite meckigt men ja löser det på mailen , /P
Publicerat Mars 22, 201511 yr Författare Gyttorp 8-stukar sina Thunder 28 , Steelmax 24 Super och Centurion om jag inte tar fel. En perfekt 8-stukning är den ultimata utmaningen för en hagelladdare ;-p
Publicerat April 24, 201510 yr Författare Jag har köpt mig en ny crimper och jag är mer eller mindre kär Det är en OMV SP-2 i stål , jag har haft en förut i mässing och där uppstod aldrig någon passion. Men det riktiga eldprovet är 8-stukat, den i särklass snyggaste stukningen och den absolutSvåraste att få till, OMV SP-2 + lite extra fasning av hylsan ( det är tricket) ger Ett grymt snyggt resultat . Hylsan är en av de Billigaste ( RIO ) men den stukar mkt fint. ps: jag har provat alla hylsfabrikaten inkl transparanta fiocchi som är den i särklass jävligaste patronen att 8-stuka, fasa lite mer , sen på med OMV SP-2 crimpern i stål . / P
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Jag laddade upp ett gäng olika hylsfabrikat och färger igår kväll , alla fasades lite extra innan och jag använde OMV -Sp2 crimper. Jag måste lobba lite för den billiga RIO hylsan ( blå & röda) som ger Jäkligt fina stukningar, Fiocchi transparant är den i särklass svåraste hylsan att få fin 8-stukning. Sista bilden är verktyget jag fasar med i Rysspressen /P
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Imponerande snygga. Kör man 6-stukat och fasar lite extra så får man centrum tajtare än en musf---a , /P
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Jag har ett gäng Cheddite hylsor från 2003 ca som jag fick ifrån Gyttorp på Staffan Shullströms tid , Och man må säga vad man vill men han ville att en patron som kostade skulle vara snygg, Dessa hylsor är rejält fasad på insidan och det tror jag var en förklaring till de sanslöst snygga stukningar Man kunde se på den tiden de begav sig ... Idag ser Gyttorp stukningar ut som jänkarnas kassa stukningar. /P