Publicerat Februari 10, 201511 yr Har för avsikt att köpa en "taktisk" kolv till min t3 varmint. Vad säger panelen om ovan nämnda fabrikat ? Tar gärna del av positiva samt negativa erfarenheter! Kanske finns liknande kolvar från andra tillverkare med fullgod kvalitet ?
Publicerat Februari 10, 201511 yr Same, same but different, ägt o skjutit med alla på marknaden förekommande, det är bara dina preferenser som styr, Manners har en snygg vikkolv, hade jag köpt nytt idag så hade jag av förklarliga skäl köpt en vikkolv. Christian
Publicerat Februari 11, 201511 yr Vilken fördel förutom att det är praktiskt vid transport ger en vikkolv? Frågan kanske är ställd som om man jämförde äpplen och plommon och det beror säkert på vilken kolv man kikar på. Oavsett finns det någon annan praktisk fördel än att den blir smidigare att transportera? /M
Publicerat Februari 11, 201511 yr Med en vikkolv kan man få ut slutstycket utan att ta bort kindstödet, ev förlora inställningar, pangen blir drygt 35 cm kortare att bära på, i övrigt är det precis som vanligt. Christian
Publicerat Februari 11, 201511 yr En parameter är väl också nivån av tålamod - såvitt jag förstår, ligger leveranstiden för en McM till och med över licenshandläggningstiden i även de tätbefolkade länen... Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Februari 11, 201511 yr Har både McM och Manners,bägge fabrikaten är precis lika välgjorda och starka,det enda du behöver göra är välja modell du vill ha och det är väl värt väntetiden när den kommer. /Mike
Publicerat Februari 11, 201511 yr Författare Jag får nog gräva lite i plånboken, hade inte räknat med närmare 10 papp för en kolv innan den var hemma. Kanske finns något begagnad.