Publicerat Februari 10, 201511 yr Jag köpte några smarta tavlor från Fortunatus.se och efter att jag provsköt lite idag kan säga att jag är jättenöjd. Många kanske redan känner till företaget och tavlorna men tänkte ändå tipsa ifall någon är intresserad av efektiv och rolig träning. :-) För 50kr st är tavlorna prisvärda om ni frågar mig. Att man vet var man ska placera tavlan för avståndbedömning i kikarsikten är smart tycker jag. Jag använde en vanlig pal då den står rak och behöver inte fixas på nåt sätt. Jag sköt med 22lr på olika sätt (stående, sittande, ligande, med lite puls och från skjutbänk) För 25kr kan man beställa 100 klisterlappar men det går bra även med genomskinlig tejp. Här är länken: http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=11491&grp=307482 Ps: Jag har inget att göra med företaget. Det var bara tips.
Publicerat Februari 11, 201511 yr Har också någon sådan tavla. Kul alternativ till att bara skjuta på vanlig tio ringad tavla.
Publicerat Februari 11, 201511 yr Författare Jag har även med grisen och ska köpa en till med kronhjort. Hörde att de planerar en älgtavla och nåt annat nu i 2015.
Publicerat Februari 12, 201511 yr Rådjurstavlan är nästan det enda jag skjuter på med kula. Det känns rimligare än vanlig ringad sportskyttetavla.