Hoppa till innehåll

Fiskepremiär i Motala Ström Norrköping


Dorin_89

Recommended Posts

Brukar vara rätt stökiga tillställningar, har du tidigare varit med och haft någon fiskelycka. Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag fiskade hela 2014. Det är stora chanser för stora fiskar just på premiären eftersom det är ofiskat för nästan 3 månader och allt som rör sig i vattnet vid första kastet kl 6.00 är intressant för fisken. Det är starka färger som gäller för flugor, jiggar och drag! Det gäller också att vara på plats rätt tidigt då det är få "bästa platser". ;-)

 

Ta en titt i bildgalleriet: http://www.cityfiskeinorrkoping.com/index.php/bildgalleri

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läckert.

 

Jagar du nå havsöring i Bråviken med?

 

Jag prövade några gånger vid Sandviken men Strömmen är närmare mig, typ 5 min. Jag fiskar dock inte så jättemycket i stan trots att jag har säsongskort. Det är flugfiske efter regnbåge (öring & harr i fjällen) som lockar mig mer. :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, planen är att försöka åka ner och lägga i båten några gånger i vår och prova på havsöring. Var nere en gång, i senaste laget, i fjol men utan framgång.

 

Fiskade en del i Strömmen när jag var yngre, typ när du knappt va blöjtorr (om 89 anger födelseår). Fick aldrig nån lax men hade en rejäl knose efter tubflugan en gång. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har säkert flera chanser om du fiskar från båt! Jag pratade precis förra veckan med någon på skjutbanan som sa att han får alltid fina öringar runt Sandviken, från båt såklart.

Det är det 3:e året i Strömmen för mig men har aldrig fått nån lax däremot mycket havsöring och gös. De största var på vertikal jigg som funkar jättebra. Man får för små fiskar på fluga... konstigt, tycker jag. Det största på fluga var på ca 1.8kg jämfört med 5kg på jigg. :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va kul att se! Grattis. Jag bor ett stenkast från strömmen bokstavligt talat men har skamligt nog aldrig fiskat i den. Har sett en hel del stora fiskar intill kanten ibland när man promenerat :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va kul att se! Grattis. Jag bor ett stenkast från strömmen bokstavligt talat men har skamligt nog aldrig fiskat i den. Har sett en hel del stora fiskar intill kanten ibland när man promenerat :)

Det är aldrig försent! Man kan fiska med allt från fluga till att meta. Säsongskortet kostar bara 900kr och man får ta 2 laxartade fiskar eller 3 gösar per fiske dag, om man vill.  :smile:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skall det inte vara, om man kan ovan?

 

Jag kan tänka mig att om man inte arbetar fasta tider och eller som kontors/veckoslav att det kan vara roligt att sticka ut med spöet mitt i stan, å andra sidan, mer utbildade fiskar än dem som simmar där, lär man inte träffa på.

 

Det här med blöjor var en rätt kul vändning på tråden, lite oförklarlig men ändå rolig/Christian

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skall det inte vara, om man kan ovan?

 

Jag kan tänka mig att om man inte arbetar fasta tider och eller som kontors/veckoslav att det kan vara roligt att sticka ut med spöet mitt i stan, å andra sidan, mer utbildade fiskar än dem som simmar där, lär man inte träffa på.

 

Det här med blöjor var en rätt kul vändning på tråden, lite oförklarlig men ändå rolig/Christian

 

Det är precis hur jag gör! :-) 2-3 gånger per vecka fiskar jag 1-3 timmar efter jobbet och det brukar nappa bra på eftermiddag/kväll. Jag fick fina fiskar förra året men sedan premiären gick dåligt men det var också rätt dåligt väder.. Det blir säkert bättre i början av mars!  :thumbsup:  

 

Ja, kul med blöjorna :-))) Jag fiskar sedan jag var 5-6 år typ men trodde faktiskt att kollega var typ 50-60 år men såg nu att han är "bara" 33  :sleep:. Inget illa menat iaf :-)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är på toook för dålig på flugfiske för att våga exponera mig mitt i stan och göra mig till åtlöje samt riskera förbipasserandes hälsa. Mete och kast skulle jag absolut kunna tänka mig dock. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går säkert bra även med flugfiske eftersom man gör bara "under kast" som till laxfiske inte som till regnbåge och öring med lättare spö och lina.  :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Grattis kul! vi fiskade faktiskt för ett par veckor sedan, nere på bryggan mitt emot holmenbyggnaden. Inget napp då tyvärr. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis kul! vi fiskade faktiskt för ett par veckor sedan, nere på bryggan mitt emot holmenbyggnaden. Inget napp då tyvärr. 

 

Tackar! Ibland funkar mkt bra där nere på bryggan. Ni kan prova några kast även mitemot Skeppa marin! ;-) 

Jag fiskade vid Palace ikväll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...