Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utomordentlig service, Redding imponerar :)

Featured Replies

Publicerat

Jag lyckades (fråga inte hur) knäcka expanderpinnen i mitt kalibreringsverktyg till 6,5imp. Hittade inte den som reservdel att beställa på Reddings hemsida, mailade och frågade om det ginge an att beställa en ny.

Knappa tre veckor senare låg den i brevlådan:

post-2426-0-27271200-1423842415_thumb.jp

"No charge"

:thumbsup:

Publicerat

Så klart, det är ju en bra amerikansk firma som förstår betydelsen av kundvård. Men som svensk blir man lika glad varje gång. /C

Publicerat

Amrekansk servis är ofta extremt bra!

Jag behövde en ny fjäder till min RCBS hattsättare och är extremt usel på engelska, mailade en kryptisk förklaring vad jag sökte till RCBS.'

Fick inget svar men 5 dagar senare låg en drös dela i postlådan och en av dem var fjädern jag behövde helt gratis förståss

Publicerat

Min kanske lite cyniska uppfattning är att RCBS tar mer betalt för utrustning som inte är bättre än Hornady och Lee men har för dom extra pengarna ett jäkligt bra kundbemötande. Lee verkar va känt för sämst kundbemötande av de stora men samtidigt är de billigast. Jag har använt Redding, Lee, RCBS, Hornady och jag tycker att alla håller ungefär lika gällande kvalité. Nja, Redding är av högre kvalité men man betalar ju också tre-fyra dubbelt mot Lee. Sammantaget tycker jag Lee är mkt prisvärt. Haft ett RGB verktyg som va helt suveränt, fina toleranser och välpolerat - kostade 240kr. 

Publicerat

Jag själv vill ha den servicen. Om jag blir surt bemött eller ska ta ledigt från jobbet för att köpa småprylar eller annat så blir jag bitter.

Man mailar dem eller postar hela skiten när man klantat sig så får man nytt eller reparerat och ibland en handskriven lapp där det står att allt kan hända och tack för att du köper RCBS.

Jag vill ha det så. Jag betalar gärna 380kr ist för 250kr för att jag blir så jävla arg på mig själv när det händer och då vet jag att jag har en väg ut ut skiten.

Publicerat
  • Författare

Servicen är värt en hel del, det har du helt rätt i Kalle. Men ett set Redding custom kostar lite mer än 380 spänn... :geek:

Publicerat

Det var som fan, när jag frågade efter en del sket de i att svara.

Publicerat

Jo, men inte RCBS

Publicerat

Har fått samma kanonservice av Lee när jag behövt reservdelar till verktyg. Snabb leverans och gratis. Numera kör jag Redding till alla mina kalibrar och tvivlar inte på servicenivån om det skulle behövas.

Av mina utlandsaffärer är det bara en amerikansk samt en tysk-engelsk firma som blåst mig, annars är kundservicen på topp. Särskilt i jämförelse med hemmaplan...

Publicerat

Hörde av mig till Redding igen, 30min sen svarade de att delen jag saknat kommer gratis hem till mig. :)

Publicerat

Har gjort exakt samma som du Markus. Mailade åxå o fick en i brevlådan.

Redding och amerikansk kundvård

Publicerat

Funderar på att maila Redding o säga att jag tappat mitt halskalibreringsverktyg till 270win.. :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Är väl dessvärre slika tilltag som gör att färre har sån service nu jmf med förr. :/ är själv entusiast för en knivtillverkare som förr gav ut två knivar gratis om man hade sönder en. Vilket ledde till att folk gjorde bruk av hydraulpressar och andra redskap för att bryta sönder dem och få gratisknivar.

Publicerat

Hey.. det var ett skämt, på tok för ärlig för att ens överväga att göra slag i slikt projekt..

Publicerat

Förstod det, men ser att jag inte förmedlade detta riktigt. :) Se ovanstående som allmän kommentar runt slika tilltag, jag vet att du håller på din heder.

Publicerat

Dillon är också sjukt bra på service... använder inte Dillon till gevär, men väl till enhandsvapen. Blir betydligt större volymer och därmed slits prylarna rejält på sikt. Inte verktygen, men resten.

• 5 months later...
Publicerat

Även Hornady verkar ha bra service.  Väntar på nytt hylskalibreringsverktyg till 8x57an.  Köpte en verktygssats som visade sig vara skadad från fabrik.  Mailade dom och beskrev skadan, och att jag kunde skicka bild.  Fick svar inom 4 timmar, var dom bad om bilden för att underlätta bedömningen av ärendet.  En timme senare fick jag besked att dom skickar ny.

post-16582-0-38716100-1439840755_thumb.j