Publicerat Februari 13, 201511 yr Ja, nu ska jag berätta vad som hände mig. Jag råkade knäcka kolven på min Blaser R8. Halkade och satte mig på bössan, trafikeftersök i polisens tjänst. Inge konstigt med det. Hemförsäkringen täcker det och man ska även driva caset mot polisen så att dom även tar självrisken. Men nu till det jag tycker är förjävligt. Blaser är ingen billig bössa. Min vapen handlare beställer en ny kolv vänster med kolvkamshöjning. När den kommer så åker jag och ska hämta den. Då visar det sig att Blaser/Kolvkam.se har satt skruvhålen på högersida. Och man använder insänkta insex skruvar. Hur ska man göra då i skogen vid ett eftersök när man tar av kikaren och ska få ner kolv kammen kl. 01.00 på natten. Jo, fram med lilla insex nyckeln. SHIT. Det visar sig att Blaser skicka kolvar till Kolvkam.se som ej har gummit ditsatt. Och då gör man alla som höger sen skickar man tillbaka kolvarna till Tyskland där man monterar gummit. Bra för höger, jävligt dåligt för vänsterskyttar. Jag har reklamerat detta till Normark som är agent för Blaser. LÖS PROBLEMET. Nästa problem är nu att jag har licens på den stocken med eftersom stocken är licenspliktig på Blasern. Jag vill ha skruvar på vänster sida av kolven som jag kan skruva upp med fingrarna. så det så. FIXA CC