Publicerat Februari 15, 201511 yr Jo efter många nätter både med måne å utan så tycker jag inte mitt redfield 3-9x52 räcker till. Så nu har jag letar sikte MÅNGA veckor å hittat 2st väldigt intressanta. Docter Classic 3-12x56 och Karl kaps Classic 2.5-10x56. Någon som har nått av dom å kan säga hur dom är? Någon av dom som sticker ut å är bättre än dom andra? Ska enbart vaka å locka räv vid skymning/natt! Tack för mig:)
Publicerat Februari 15, 201511 yr Tycker meopta meostar r1 3-12×56 fungerar fint på nätterna. Inte så farligt dyrt heller. Det rekommenderar jag
Publicerat Februari 15, 201511 yr Ska själv testa nya IOR Hunting 2,5-10x56, har hört mycket gott om den och är riktigt nyfiken på hur den står sig mot Zeiss.
Publicerat Februari 15, 201511 yr Justering i höjdled är bra o ha iaf, då blir riktmedlet i Karl kaps bananas för man får ta tacticalmodellen så det går bort om de inte har någon ny modell. Delta skulle nog fungera, kolla med astrosweden
Publicerat Februari 15, 201511 yr Leta efter en Beg helia C 3-12x56 Fast en fast Helia 8x56 borde också funka!
Publicerat Februari 16, 201511 yr Delta 2.5-10x56 belyst mycket sikte för pengen och sen nästa steg grymme IOR Hunting 2,5-10x56 Mvh.
Publicerat Februari 16, 201511 yr Jag har det Delta som Flex nämner. Jag fick iallafall livet av 12 rävar nattetid förra året så det funkar jättebra tycker jag. Det kommer antagligen bli benämnt som ett skitsikte här men det funkar ju uppenbarligen. Sen är jag ingen siktesexpert men som sagt, har funkat fint för mig iallafall!
Publicerat Februari 17, 201511 yr Ska själv testa nya IOR Hunting 2,5-10x56, har hört mycket gott om den och är riktigt nyfiken på hur den står sig mot Zeiss. Synd att de är så sjuuukt tunga. Över 2 hg tyngre än en "normal" x56... /Må
Publicerat Februari 17, 201511 yr Tror jag tipsat i någon annan tråd men vet om ett docter 3-12x56 med 10år kvar på garantin och orginallåda, kom nyss hem från service i tyskland(frakten var inte gratis) 4000:- vill han ha för det.
Publicerat Februari 17, 201511 yr Är själv ute efter ett vaksikte. Funderar på att försöka få tag i en beggad Helia cbx 8x56 eller en Zeiss classic diatal 8x56. Då bägge är belysta. Dock inte så lätt att hitta beggat här i norden. /Baner
Publicerat Februari 17, 201511 yr Jag anser att man antingen gillar Helia/swarre eller Zeiss! Dom har lite olika färgton, för mig är det Helia-swarre, Zeiss ger mina ögon inte mycket för! Men det kanske bara gäller mig?
Publicerat Februari 18, 201511 yr Jag anser att man antingen gillar Helia/swarre eller Zeiss! Dom har lite olika färgton, för mig är det Helia-swarre, Zeiss ger mina ögon inte mycket för! Men det kanske bara gäller mig? Håller med dig lite där. Jag har fallit för Helian. Tycker att Zeiss är blaha blaha jämfört med Helian. Har dock en Zeiss Diavari Victory FL på g, den får tjänstgöra på en av bössorna. I dagsläget har jag 4 Helia CSX och 2 st Zeiss.
Publicerat Februari 18, 201511 yr ursäkta men om du håller med mig,,, varför köper du en zeiss till? jag vill jättegärna ha en zeiss 6-24x72 men jag gillar inte glasen, och då har jag testat 1st 2,5-10x42 varipoint, gammal serie 3st 3-12x56 ht så för min del så suger zeiss! MEN JAG VILL SÄGA ATT ZEISS ÄR TOPP! men inte för mina ögon!
Publicerat Februari 18, 201511 yr Bra pris samt förstoringspannet. Det är samma som du nämner fast med 56 objektiv.
Publicerat Mars 5, 201511 yr Gjorde själv årets fynd idag på Jaktia. En beggad Zeiss victory HT 3-12x56 med Zeiss skena i nyskick(inte en skråma) för 13600:- då ink ett Blaser original sadelmontage Absolut onödigt köp, men för det priset är det svårt att låta bli. Kula att testa nått nytt. /Baner
Publicerat Mars 15, 201511 yr Kör med meopta R1r 3-12x56 och är galet nöjd. Snackar vi nypris så hittar du inte bättre optik för de pengarna. Du får nog lägga till ganska mycket pengar faktiskt. Man kan hitta bra sikten till bra pengar på begagnatmarknaden men för den som vill ha garantier och känslan av "nytt" så faller det åter tillbaka på meoptan. Faktum är att jag vakat med avsevärt mkt dyrare grejer utan bättre resultat.
Publicerat Augusti 6, 201511 yr Varför inte ett Trijicon ? Sitter man mycket ute om nätterna så är det bättre att titta på ett nattsikte hos exempelvis skånejakt Skickat från min iPhone med Tapatalk