Publicerat Februari 17, 201511 yr Hej, ge förslag på hundförarvapen och kaliber. Inte vanlig repeter utan rakrepeter eller halvautomat. På rakrepetergevären ska det helst vara pipbytarsystem på. Mvh sakkis10
Publicerat Februari 17, 201511 yr Jag är fruktansvärt nöjd med min Blaser R8 Tracking i 9,3 utförande med Aimpoint och snabbfäste.
Publicerat Februari 18, 201511 yr Finns väl Helix, Blaser r93,r8 i rakrepetering. Skulle dock föreslå utan att jag nu haft ngt utav dess bösser Blasern. Många som haft problem med att Helixen klickat vid olika tillfällen, kan själv namnge tre st från mina vänner. Sen i JJ testade dom massa börrer med att ta ut dom från frysen och Helixen var den enda som klickade. Felet var tydligen enkelt men en bössa i den klassen ska fan inte rackla. Browning har ju även släppt Maralen och zenith. Kalibrar för en hundförare i mitt tycke är väl 8x57 eller nån 9,3
Publicerat Februari 18, 201511 yr Blaser R8 är en fin bössa men fallerar som hundförarbössa enligt mig då den är känslig för smuts i systemet se kanske inte nån annan har lika lätt som jag att lyckas skita ner sig när man kryper runt under granarna... Helix fungerar med senaste modellen men är såklart smaksak efter historien att döma, i kaliberväg skulle jag valt 308 t.ex, vill hellre bättra på chanserna att kulan stannar i djuret än att ha en 9,3x62 som jag har nu. Oftast så blir det genomslag med sådan kaliber. Merkel Kr1 är en bra bössa då den är kort i utförande som tracking.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Jo kr1 är är en bra bössa, men killen vill ha en rakrepeter eller halvautomat
Publicerat Februari 19, 201511 yr Visserligen inget pipbytarsystem, men jag tycker att Sako Bear-serien är jäkligt smidiga välbalanserade bössor. Ingen rakrepeter heller, men slutstycksgången är jäkligt fin så man kan ändå repetera snabbt.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Författare Tack för en massa bra svar. Själv är ja mycket inne på Browning Maral men jag vet inte om det är pipbytarsystem på dessa då jag skulle vilja kunna byta kaliber vid jakt på olika vilt
Publicerat Februari 20, 201511 yr Det jag upplevde som en nackdel med halvautomat var att lådan är ganska lång, vilket medför att totallängden på bössan blir längre, detsamma gäller för Maral. Både Blaser och Merkel gör smidiga vapen med en liten fördel för Blaser pga tillgången på pipor i olika kalibrar och då speciellt på begagnat sidan.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Hej, ge förslag på hundförarvapen och kaliber. Inte vanlig repeter utan rakrepeter eller halvautomat. På rakrepetergevären ska det helst vara pipbytarsystem på. Mvh sakkis10 Som frågan är ställd finns väl egentligen bara ett svar när det väller bössa, Blaser. Angående kaliber är det en annan fråga, men varför inte 8X57 eller 9,3X57?
Publicerat Februari 20, 201511 yr Jag bommar helt varför en dedikerad hundförarbössa ska vara pipbytare. Det brukar inte bli överdrivet långa håll och 308w, 8x57js och 9,3x62 fäller rådjur och uppåt utan snack och ska det skjutas mindre djur ofta så bör du nog fundera på en drilling tex.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Jag är fruktansvärt nöjd med min Blaser R8 Tracking i 9,3 utförande med Aimpoint och snabbfäste.Har en exakt likadan! Är skitnöjd med den. Har skjutit en älg en gris o ett rådjur med den iår o den funkar perfekt! Snabba skott med aimpointen o då rakrepetern. Känns skönt när man går på grisen med 9,3! Den enda nackdelen e priset.//Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 20, 201511 yr Använder en R93 i 8*57js 52cm pipa och mest med öppna riktmedel. Lätt och smidig. Säkringen var det som fick mig att välja Blaser. Har en 6,5*55 pipa till smyg och vak.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Använder en R93 i 8*57js 52cm pipa och mest med öppna riktmedel. Lätt och smidig. Säkringen var det som fick mig att välja Blaser. Har en 6,5*55 pipa till smyg och vak. Fan, den är juh aaaasgammal å livsfarlig.. sälj den till mig, så slipper du risken av att få slutstycket i nyllet.. du får 10K typ