Publicerat Februari 21, 201511 yr Jag var till banan idag och körde lite hagelladdningar i kronograf, sen drog vi ner till 80 m banan för att testa lite Lyman 525 sabotslug , och det var bara att inse att sikta längst spången När man närmar sig 53 bast var bara att glömma , så det vart att ställa sig på 50 m istället . Kruxet är för mig att när jag försöker skjuta " kula" m hagel så gör jag samma fel som ibland när jag Skjuter träffbilder m hagel , mao rycker av skotten av förväntad rekyl så att svärmen går till vänster ( oftast ) Däremot när jag avfyrar m " hagelkänsla" då sitter träffarna där de skall slug som hagel Däremot kan jag säga att 34g sabot @ 450-460ms sopar på bra , det gör även 18x7,4mm buck a" 41g Som petar iväg med 400++ de blir en jävla smäll i plåten på 35m , de sistnämda skulle vara mitt förstaval på eftersök , och det även på " elakt vilt" /P
Publicerat Februari 22, 201511 yr Lite vänsterläge på svärmen känner jag igen. Får det ibland när jag ska testa choker / spridning och skjuter "lugna" skott. Ärligt talat så trodde jag att det berodde på för lite skränkning, men det kan vara ryck i avfyrningen istället. Det händer ju inte vid varje smäll.
Publicerat Februari 22, 201511 yr Måste säga att jag aldrig haft det problemet när man siktar med hagelbössa, det är dock något att träna lite på då man faktiskt skjuter såna skott ibland vid jakt.
Publicerat Februari 22, 201511 yr Fast hagelskytte har ju inget med kulskytte att göra,att jag skulle rycka av skottet är väl att ta i men jag klipper av det med ett kraftfullt bestämt avtryck. Flyttar ni hela bössan bara med avtrycket ja då håller ni för dåligt i den /Mike
Publicerat Februari 22, 201511 yr Författare Fast hagelskytte har ju inget med kulskytte att göra,att jag skulle rycka av skottet är väl att ta i men jag klipper av det med ett kraftfullt bestämt avtryck. Flyttar ni hela bössan bara med avtrycket ja då håller ni för dåligt i den /Mike Mina poletter är lite mastigare än traditionell 00 Buck a" 32gram @'1220fps Mina är 18x7,4mm piller a " 41gram@ 400++ms Så dom passar inte " obemärkt " ;-) Ps: det kommer lite bilder fr dagens övningar asap /P
Publicerat Februari 22, 201511 yr Joo men om det är dina mastodontladdningar som får dig att skjuta så illa att du faktiskt påverkar hela vapnet under avfyrningen så hade åtminstone jag funderat på vad det är jag egentligen pysslar med /Mike
Publicerat Februari 22, 201511 yr Jag är ju lite allmänt vänstervriden - det kan vara orsaken. Iaf skönt att det inte är tvärtom. Dvs att jag låg till höger på skalan. Gud förbjude...
Publicerat Februari 22, 201511 yr Författare Joo men om det är dina mastodontladdningar som får dig att skjuta så illa att du faktiskt påverkar hela vapnet under avfyrningen så hade åtminstone jag funderat på vad det är jag egentligen pysslar med /Mike Ja nu e ju inte JAG fullkomlig så då kan det bli så ibland , Jag gillar inte rekyl och det har blivit värre m åren, och att stå statiskt och vänta på en dyngsmäll gör saker med mig. /P
Publicerat Februari 22, 201511 yr Författare Jag är ju lite allmänt vänstervriden - det kan vara orsaken. Iaf skönt att det inte är tvärtom. Dvs att jag låg till höger på skalan. Gud förbjude... Ja då skulle ju jag som Högerman alltid sätta mitt i prick men så blir det inte alltid :-) Det pillrigaste är att skjuta på 35m och ett blankt papper utan riktpunkt, och normalt Så skjuter jag inte tyngre laddningar än 36-38g men dessa är tänkt i första hand till eftersök, Så lite mer piller torde va bättre så 18 x 7,4mm buckshot det blir 41gram, jag håller även på Och labbar med en 15x7,4mm laddning ( 34g) men har inte hittat en lämplig förladdning ännu. /P
Publicerat Februari 22, 201511 yr Författare Nu ska vi se om jag kan peta in lite bilder , Laddningen är 12/70 Fio 616 ( pre Evo) A0 2.00g 18 x7,4mm tub43 kapad 3mm Och ovanpå det en gualandi disk sedan är den rullstukad med en Gaep T3 crimper till 64mm. Jag tror farten är lite för hög då jag ser tendens till " klustring " jag kommer framöver sänka Krutet och behandla buckshoten m Mica motor som är ett torrt smörjmedel . Cirkeln är 37cm ifall nån undrar ,
Publicerat Februari 23, 201511 yr Den i mitten, tv ser ju trots allt bra ut, med risk för att tala emot klustringstendensen. /Christian
Publicerat Februari 23, 201511 yr Författare Den i mitten, tv ser ju trots allt bra ut, med risk för att tala emot klustringstendensen. /Christian Jag är inte riktigt nöjd då jag skulle vilja ha " rundare " svärm, men jag har behandlat lite buckshot med Motor Mica dust och sen kommer krutet tas ner till 1,90gram, Kanske är det den relativt långa staplade pelaren av Buck som helt enkel är för lång och kanske skulle en kortare pelare vara bättre 00 Buck är ju annars en klassiker med sina 9 st 9mm hagel men då brottas man med problemet att man inte kan använda förladdning och haglen slipas mot pipväggen ,och det sistnämnda är riktigt påtaglig . / P
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.