Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skendräktighet

Featured Replies

Publicerat

Har en gråtik som är skendräktig, åtminstone hoppas jag det annars är hon bannemig jungfru Maria :dry:

Är ju jäkligt slö och spänd över buken, ovillig att motionera och allmänt stissig. Är ju inget unikt och har läst på hur man kommer tillrätta med det men frågan till er som är mer van vi fenomenet är om det är återkommande på individer?

Publicerat

Har dom väl börjat m skendräktighet så brukar det fortsätta tyvärr iaf enligt vad jag hört o det stämmer på min 7 åriga tik ,hon är mitt i skendräktigheten nu.

Jobbig period.

/ per

Publicerat

Min ena labbe tik blev det efter hennes första löp. Samlade ihop grejer och bäddade och blev fruktansvärt vaktig mot andra hundar. Så nu när hon är på G att löpa så åker alla lösa grejer i huset in i lådor och så ökar vi hennes motion mycket. Typ promenad,löpning eller cykling. Nu har hon löpt tre gånger till och då har det klarat sig fint. Sen om det är det vi gjort eller om det gett sig av sig självt vet jag inte riktigt men vi har ju iallafall sluppit det.

Publicerat

Tror även jag att dom är benägna att prenumerera på beteendet. [emoji57]

Publicerat
  • Författare

Röck ju undan mycket av motionen rätt bryskt iom att säsongen tog slut. Men nu går det inte att varken cykla eller springa - blåvägrar.

Publicerat

Min tik började va skendräktigt när hon var4-5 någonting och är det fortfarande när hon ska bli 12 i maj.. Hon löper bara en gång var tionde månad dock tack och lov..

Publicerat

Min tax började i 4 års ålder och det fortgår än värst är ju att hon skenvalpar varje jävla vår

Publicerat

Är hon skendräktig brukar några dagars svält hjälpa och gärna motion också en hund klarar några dagar utan mat utan att fara illa.

Sedan att förebygga så gäller lite mat och mycket motion nästa löp om du inte ska para, funkar som i naturen nödår= inga valpar

Finns även medicin mot det men jag gillar naturliga vägen bättre :)